kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۶۶۵
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
وزیر جهاد کشاورزی:

برنج، روغن و گوشت هیئت‌های مذهبی به‌نرخ مصوب دولتی عرضه می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تأمین کالاهای مورد نیاز هیئت‌های مذهبی برای ماه محرم گفت: دولت برنج، روغن و گوشت سفید و قرمز مورد نیاز هیئت‌های مذهبی را به ‌قیمت مصوب دولتی به‌زودی عرضه می‌کند.



به گزارش تسنیم، محمود حجتی روز گذشته در حاشیه دیدار دوجانبه ایران و نروژ در زمینه شیلات، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی پیش‌بینی‌های لازم را برای تنظیم بازار ماه محرم در دستور کار دارد تا از افزایش قیمت کالاهای اساسی جلوگیری کند.
وی افزود: هیئت‌های مذهبی بدون هیچ محدودیتی می‌توانند کالاهای مورد نیاز خود را از قبیل برنج، گوشت و روغن به‌نرخ مصوب دولتی خریداری کنند که عرضه آنها به ‌زودی آغاز می‌شود.
علی‌اکبر مهرفرد، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی نیز گفت: برای تنظیم بازار ایام ماه محرم به شرکت بازرگانی دولتی ابلاغ شد است حدود  30 هزار تن برنج خارجی در استان‌ها توزیع کند.
حال جای این پرسش باقی است که با وجود تاکید مسئولان نظام مبنی بر حمایت از تولید داخلی و نیز پایین‌تر بودن کیفیت و سلامت برنج خارجی نسبت به برنج داخلی، چرا وزارت کشاورزی تصمیم به عرضه برنج‌های خارجی برای هیئت‌ها (که قشر عظیمی از مردم از آن غذاها استفاده می‌کنند) دارد؟
مرغ در ایام محرم
گران نمی‌شود
همچنین رئیس‌اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی در خصوص قیمت مرغ در ماه محرم گفت: به دلیل اینکه تقاضا در مجموع تغییر چندانی نمی‌کند قیمت کلی بازار مرغ تفاوت چندانی نخواهد داشت.
مهدی یوسف خانی در گفتگو با نسیم، در رابطه با بازار مرغ و ماهی بیان داشت: قیمت مرغ ظرف یک هفته گذشته 600 تومان کاهش قیمت داشته و به 6 هزار و 900 تومان رسیده است و پس از آن ثابت مانده است.
وی افزود: دلیل این که قیمت مرغ کاهش یافته است عرضه زیاد و تقاضای پایین است، زیرا در یک ماه اخیر جوجه ریزی افزایش یافت و نهایتا جوجه ریزی زیاد آنها در تیرماه منجر شد تا ما در شهریور ماه شاهد کاهش قیمت مرغ باشیم.
رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی در رابطه با وضعیت بازار مرغ در ایام محرم بیان داشت: در کل به دلیل اینکه تقاضا در مجموع تغییر چندانی نمی‌کند قیمت کلی بازار مرغ تفاوت چندانی نخواهد داشت.
یوسف خانی تصریح کرد: ماهی دو ماه است که قیمتش ثابت مانده است و از 20 مهرماه که صید ماهی شمال آغاز می‌شود، لذا عرضه بیشتر خواهد شد بنابراین قیمت بازار ماهی نیز ثابت خواهد ماند.