kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۶۶۳
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶
رئیس سازمان راهداری:

63 درصد زوار اربعین از مرز مهران عبور می‌کنند

رئیس سازمان راهداری اعلام کرد 63 درصد زوار اربعین حسینی از مرز مهران عبور می‌کنند.



به گزارش ایرنا، داود کشاورزیان در جلسه‌ای گفت: در 2 سال گذشته به سبب حجم گسترده ترددها برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی، راه‌های استان ایلام به سمت شهر مرزی و پایانه مهران بیشترین تردد را به خود اختصاص داد به گونه‌ای که در برخی روزها بیش از 250 هزار زائر از این پایانه به کشور عراق گذر کردند.
کشاورزیان خاطرنشان کرد: این در حالیست که امکانات پایانه مرزی مهران روزانه تنها ظرفیت ورود و خروج 20 هزار نفر را دارد و خدماتی که در اربعین حسینی به مسافران ارائه می‌شود بیش از 10 برابر ظرفیت آن است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بیش از 63 درصد زوار اربعین مرز مهران را برای تردد انتخاب می‌کنند در حالیکه مرزهای شلمچه و چزابه در استان خوزستان پذیرای 37 درصد از زائران است که نشان می‌دهد راه‌های استان ایلام و پایانه مرزی مهران نیازمند توجه اساسی است.
وی گفت: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته به علت تولید انبوه خودروهای شخصی و مسافرت با آنها حمل و نقل عموم روند کاهشی داشته که به همین علت رویکرد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزایش کیفیت خدمات‌دهی در حوزه حمل و نقل و عمومی است.
کشاورزیان یادآور شد: بیش از 2 هزار و 600 شرکت حمل و نقل مسافری کشور دایر و فعال است که بنا داریم این شرکت‌ها در شبکه سیر همنام کار کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: با توجه به ورود گسترده و میلیونی زوار اربعین حسینی به ایلام و مرز مهران انتظار می‌رود در حوزه امکانات و زیرساخت‌ها توجه بیشتری به این استان شود.
حسین کلانتری افزود: مقوله اربعین نه تنها موضوعی ملی بلکه بین‌المللی است که همه باید مدیریت کنند به بهترین شکل در خدمت زوار باشند. وی یادآور شد: بحث اربعین اکنون از تشیع و جهان اسلام نیز فراتر رفته و به مقوله‌ای میان ادیان گوناگون تبدیل شده است.
معاون استاندار ایلام افزود: این استان شاهراه و پیشانی حرکت بزرگ اربعین است به گونه‌ای که در سال گذشته زائران 32 کشور جهان از مرز بین‌المللی مهران راهی کشور عراق شدند.