kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۶۵۸
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت:

مردم کم‌فروشی بنزین در جایگاه‌های سوخت را اطلاع بدهند

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت ضمن ارائه توضیحاتی در مورد عملکرد این جایگاه‌ها، درباره علت نارضایتی مردم از عملکرد برخی جایگاه‌‌ها گفت: هزینه دقت نکردن مشتری را ما با بدنامی می‌دهیم. ای کاش مشتری دقت کند و اگر تخلفی صورت می‌گیرد اعتراض کند تا با کارگر متخلف برخورد شود.




بیژن حاج‌محمدرضا در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه جایگاه‌های سوخت به صورت شبانه‌روزی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، افزود: در شبانه‌روز بیش از 30 نفر از سازمان استاندارد و سازمان‌های دیگر به صورت رسمی یا غیررسمی از بنزین نمونه‌گیری می‌کنند و جایگاه‌داران توانایی دست بردن در کیفیت بنزین را ندارند و مسئول پاسخگویی به میزان کیفیت بنزین نیستند. از طرف دیگر چنانچه کیفیت بنزین مشکلی هم داشته باشد گزارش می‌شود و جایگاه قادر به ادامه فعالیت نخواهد بود. همچنین همه تجهیزات از جمله تلمبه‌ها، مخزن و... پلمب است و باز هم جایگاه‌داران نمی‌توانند در تجهیزات دست ببرند.
وی در ادامه گفت: این که کیفیت بنزین بد یا خوب است جایگاه نباید پاسخ دهد زیرا جایگاه فقط واسطه است. کیفیت بنزین یورو و چهار فرار است و تولید شرکت ملی پخش است.
وی با اشاره به برخی شائبه‌ها مبنی بر قاطی کردن نفت سفید با بنزین، اظهار کرد: نفت سفید از بنزین گران‌تر است و چه فردی حاضر می‌شود نفت سفید وارد بنزین کند؟ جایگاه‌های ما با کسری مواجه هستند، جایگاه‌ها در فروش روزانه 500 تا 1500 لیتر کسری دارند که معادل یک و نیم میلیون تومان است.
رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت با بیان اینکه ممکن است کارگر پمپ ‌بنزین در کار خود بی‌دقتی کند، توضیح داد: ممکن است کارگر پمپ بنزین برای نفر قبلی 6 لیتر بنزین زده و شمارشگر را صفر نکرده باشد، خود فرد باید دقت کند تا اگر چنین موردی پیش آمد گزارش کند تا کارگر همان لحظه اخراج شود.
حاج محمدرضا در پاسخ به این سوال که دلیل اینکه سوخت برخی از جایگاه‌ها زودتر تمام می‌شود، چیست، پاسخ داد: این جایگاه‌های خاص فقط جایگاه‌هایی هستند که مربوط به شرکت ملی پخش بودند و به صورت استیجاری یا اجاره مدیریت واگذار  کرده است که این تخلف ممکن است از جانب آن‌ها باشد. ممکن است جایگاه‌های دیگری بین جایگاه‌های اختصاصی باشد که کارگر هم‌چنین تخلفی را کرده باشد. هزینه دقت نکردن مشتری را ما با بدنامی می‌دهیم. ای کاش مشتری دقت کند و اگر تخلفی صورت می‌گیرد اعتراض کند تا با کارگر متخلف برخورد شود.