kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۶۲۸
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
لیگ جهانی‌کاراته‌-‌هامبورگ

صف مدعیان جهانی تشکیل شد

پرونده لیگ جهانی کاراته درحالی با قهرمانی مصر در هامبورگ بسته شد که در فاصله نزدیک به یک ماه تا آغاز رقابت‌های جهانی صف مدعیان اصلی برای کسب مدالهای رنگارنگ در اوزان مختلف تشکیل شد.


این دوره از مسابقات به مدت سه روز با حضور ۱۱۶۴ کاراته کا از ۷۲ کشور به مدت سه روز به میزبانی آلمان در هامبورگ برگزار شد که در نهایت مصری‌ها عنوان قهرمانی را کسب کردند.
مردان دیار اهرام ثلاثه که طی سال‌های گذشته نتایج خوبی در مسابقات رده‌های سنی قاره‌ای و جهانی کسب کرده بودند روی تاتامی هامبورگ نشان دادند که برای کسب عنوان قهرمانی  رقابت‌های جهانی برنامه دارند.
این تیم با کسب ۳ مدال طلا، ۴ نقره و یک برنز عنوان نخست را کسب کرد. ژاپنی ها با ۳ طلا، ۲ نقره و سه برنز عنوان دوم را کسب کردند و ایتالیا با ۳ طلا و ۴ برنز در جای سوم ایستاد. آذربایجان با ۳ طلا، یک نقره و ۳ برنز، برزیل با یک طلا و یک نقره، فرانسه با یک طلا و ۲ برنز، ونزوئلا با یک طلا، آلمان با ۲ نقره و یک برنز، اسپانیا با یک نقره و دو برنز، آمریکا با یک نقره و یک برنز مکانهای چهارم تا دهم را کسب کردند.
تیم کشورمان در این دوره از مسابقات تنها یک نماینده داشت. ذبیح‌الله پورشیب حریفانی از اکراین، صربستان، فرانسه و اسپانیا را از پیش رو برداشت و در مرحله یک چهارم نهایی و در مبارزه با «کنجی گریلیون» قهرمان فرانسوی سال ۲۰۱۳ جهان در یک مبارزه نزدیک ۲بر یک بازنده شد. نماینده فرانسه هم دور بعد به کاراته کای مصری باخت تا پورشیب شانس حضور در گروه بازنده ها را از دست بدهد.
 رقابت‌های جهانی کاراته چهارم آبان ماه به میزبانی اتریش در شهر لینز آغاز می‌شود. نتایج تورنمنت آلمان به خوبی نشان داد که کشورهای مختلف چه برنامه‌هایی برای حضور در مسابقات جهانی دارند و با بررسی دقیق در اوزان مختلف می‌توان رقبای اصلی کاراته‌کاهای کشورمان را شناسایی کرد.
نکته مهمی که در این بین وجود دارد اینکه علی رغم غیبت ملی‌پوشان کشورمان در این رقابت‌ها، سرمربی تیم ملی حضور داشت و می‌تواند برنامه ادامه تمرینات را تا زمان اعزام به  رقابت‌های جهانی ترسیم کند. به هر حال این رقابت‌ها کار سخت کاراته کاهای کشورمان در مسابقات جهانی را نشان می‌دهد و امیدوارم در مدت زمان باقی مانده ملی‌پوشان کشورمان تمرینات خود را با جدیت بیشتری دنبال کنند.