kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۲۹۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
لاریجانی در نشست مشترک خبری با رئیس پارلمان کنیا:

ایران و کنیا در زمینه مبارزه با تروریسم نگاه‌های بسیار نزدیکی دارند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران و کنیا نگاه‌های بسیار نزدیکی در مبارزه با تروریسم دارند و امیدواریم همکاری‌های دو کشور در این زمینه گسترش یابد.



به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر دیروز در نشست مشترک خبری با رئیس مجلس کنیا، در سخنانی اظهار داشت: با توجه به نگاه مثبتی که در ایران برای توسعه روابط دوستانه و گسترده با کشور کنیا وجود دارد لذا ما سفر رئیس پارلمان کنیا به ایران را فرصت بسیار مغتنمی می‌دانیم، در مذاکراتی که با رئیس پارلمان کنیا داشتیم در زمینه گسترش روابط پارلمانی و ارتباط بخش‌های مختلف دو پارلمان بحث و تبادل نظر شد.
لاریجانی ادامه داد: همچنین در مذاکره با رئیس پارلمان کنیا درباره همکاری در زمینه‌های گوناگون اقتصادی، کشاورزی، صنعتی، نفت و گاز، تجهیزات پزشکی و دارویی نیز بحث و تبادل نظر شد، با توجه به علاقمندی رئیس پارلمان کنیا، ترتیباتی برای گفت‌وگوهای وزرای ذیربط با وی داده شده تا بتوان از این طریق زمینه‌های همکاری‌های گسترده اقتصادی را فراهم کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بخش سوم مذاکرات ما با رئیس پارلمان کنیا مربوط به بحران‌های تروریستی بود که در منطقه ما و شرق آفریقا دیده می‌شود و کشور کنیا هم با برخی از گروه‌های تروریستی درگیر است، نگاه‌های ما در مبارزه با تروریسم و عزم دو کشور در این زمینه بسیار نزدیک است و امیدواریم همکاری‌های بیشتری بین دو کشور برای مبارزه با تروریسم به وجود‌آید.
لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم سفر رئیس مجلس کنیا به ایران نقطه عطفی برای گسترش روابط در همه زمینه‌ها باشد و آرزوی توفیق برای ایشان دارم.
همچنین به گزارش تسنیم رئیس مجلس نمایندگان کنیا نیز در این نشست خبری گفت:  در بحثهایی که با رئیس مجلس ایران داشتیم در مورد تعامل مثبت بخشهای مختلف دو کشور نیز گفت‌وگو کردیم.
گفتنی است رئیس مجلس کنیا روز جمعه وارد تهران شد و قرار است در این سفر سه روزه علاوه بر دیدار با رئیس مجلس، با برخی از مقامات و مسئولان کشورمان نیز دیدار و گفت‌وگو کند.