kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۲۸۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵

همنوایی هنرمندان و خانواده شهدا در افتتاحیه جشنواره فیلم مقاومت

آیین افتتاحیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، با حضور سردار محمدرضا نقدی فرمانده سازمان بسیج، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی عسگری رئیس ‌رسانه ملی و جمعی از خانواده شهدا و هنرمندان، جمعه شب در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.


سرویس ادب و هنر-

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم گفت: رسانه‌های مدعی حقوق بشر، حقوق میلیون‌ها انسان را زیر پا می‌گذارند و با انواع بلندگوها سعی می‌کنند این مقاومت را تار کنند. مقاومت فقط در صحنه رزم نیست، مقاومت نیاز به عشق و قلم دارد. مقاومت نیاز به جوششی دارد که افکار عمومی را از تردید پاک کند. هیچ ابزاری مانند هنر، تاثیر‌گذار نخواهد بود.
وی همچنین گفت: من دست و بازوی همه هنرمندان عزیزی را می‌بوسم که در این هیاهو، تحت تاثیر این تهاجمات قرار نگرفتند. دست افرادی را می‌بوسم که با کمبود امکانات مقاومت می‌کنند و از آزادی انسان دفاع می‌کنند. تاریخ این مقاومت‌ها ثبت خواهد کرد.
علی عسگری رئیس‌سازمان صداوسیما نیز در این مراسم گفت: امنیت و اقتدار امروز کشور ما از برکات جنگ و دفاع است. امروز ما جنگ فراگیر و پر‌حجم فرهنگی داریم. بیش از ۲۰۰شبکه تلویزیونی فارسی زبان فرهنگ و سبک زندگی ما را هدف قرار دادند. قصد آنها تغییر و تخریب فرهنگی ملت ماست و امروز مقاومت سخت است که باید با حضور هنرمندان این عرصه مدیریت شود.
در ادامه این مراسم، محمد خزاعی، دبیر جشنواره فیلم مقاومت نیز گفت: در محفل ما اگر از زرق و برق‌های ظاهری عالم سینما خبری نیست اما عطر دل‌انگیز هنرمندانی راسخ و خاک آلوده در سنگرهای غربت و غریب ، در دنیای غوغا‌سالار توجهات دنیوی و ظاهری‌، آن را مشحون از صفا‌، صداقت و معنویت نموده است و بیعت فیلمسازان این عرصه در قدمگاه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در قالب سینمای ایران و سینمای بین‌الملل و بیست و سه بخش دیگر با نمایش 293 اثر مطرح از ایران و 61 اثر از 29 کشور جهان با حضور 400 هنرمند داخلی و 74 هنرمند خارجی و اکران آثار شهدای مدافعین حرم در سه هزار نقطه کشور و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی برای هنرجویان داخلی و خارجی با حضور هنرمندان سرشناس سینمای ایران از فردا به مدت یک هفته رخ نموده است.
در ادامه این مراسم، با پخش کلیپ‌هایی مجزا و اهدای هدایا از خانواده‌های شهید غضنفر رکن‌آبادی، شهید سعید سیاح طاهری، زنده یاد فرید کشن‌فلاح و مرحوم فرج‌الله سلحشور تقدیر شد. همچنین از سردیس فرج‌الله سلحشور نیز رونمایی شد. در این مراسم همچنین نادر طالب‌زاده، محمدرضا شرف الدین و جعفر دهقان به عنوان پیشکسوتان سینمای دفاع مقدس تقدیر شدند.
شهاب حسینی نیز پس از دریافت جایزه خود به خاطر بازی در سریال «شوق پرواز» با خواندن آیه‌ای از قرآن درباره روزی گرفتن شهدا نزد پروردگار گفت: خوشحالم که در نقش شهید بابایی بازی کردم. این نقش به من زندگی داد و دوست داشتم که جایزه خود را از دستان شهید بابایی بگیرم اما حالا این جایزه را به جایگاه اصلی خودش یعنی فرزندان برومند شهید بابایی تقدیم می‌کنم.
همسر شهید اقبالی که برای اهدای جایزه به روی سن آمده بود ضمن تعریف نحوه شهادت این شهید بزرگوار گفت: به اینکه همسر چنین مردی هستم افتخار می‌کنم. حضار به احترام همسر این شهید قیام کردند.
در این مراسم همچنین از برگزیدگان بخش‌های عکس، بخش پوستر، نماهنگ، پویانمایی، قلم طلایی(بهترین فیلمنامه) ویدیویی و سریال اهدا شد.
گفتنی است، چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت تا 9 مهر در سینما فلسطین (سینمای مردمی) و پردیس ملت (مرکز جشنواره) ادامه دارد.