kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۲۸۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵

سال تحصیلی جدید با حضور رئیس‌جمهور آغاز شد

سال تحصیلی جدید با حضور رئیس‌جمهور در دبیرستان نمونه دولتی حضرت نرجس آغاز شد.


به گزارش تسنیم حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح دیروز در مراسم آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی که در دبیرستان نمونه دولتی حضرت نرجس برگزار شد با بیان اینکه دولت در حد توان و امکان، همه تلاش خود را برای رفاه معلمان انجام خواهد داد ، ‏گفت:  اگر دولت توانسته در سال جاری، کاری برای معلمان در راستای رفاه‌شان انجام دهد در سایه عملیاتی کردن ‏و اجرای برجام بوده چرا که امروز بخشی از منابع مالی ما در سایه اجرای برجام توانسته شرایط مناسب کسب و ‏کار و کسب منابع مالی را برای دولت فراهم آورد.‏
روحانی گفت: آنها که می‌گویند آثار برجام را نمی‌بینیم باید بدانند بخش بزرگی از بودجه و منابع دولت ‏در سال جاری در سایه اجرای برجام به دست آمده و اگر کشور ما توانسته بدون استفاده از ذخایر خود روی پای ‏خود بایستد در سایه تلاش مردم ، کارآفرینان ، وحدت و انسجام جامعه و تلاش دولت و محیط مناسبی است که ‏پس از اجرای برجام به وجود آمده و این در شرایطی است که بسیاری از کشورهای دیگر تولیدکننده نفت، حداقل ‏یکصد میلیارد دلار از ذخایر خود برداشت کردند.‏
پرسش مهر رئیس‌جمهور از دانش‌آموزان
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با طرح پرسش مهر گفت: خشونت از کجا نشأت گرفته و چگونه عده‌ای خشونت را می‌آموزند؟ در برابر خشونت چگونه می‌توان ایستادگی کرد و چگونه می‌توانیم جامعه‌ای داشته باشیم دارای رحمت نبوی؟ چگونه می‌توانیم جوامع منطقه و جهان را از خشونت برهانیم؟
رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز خشونت،  مشکل بزرگ در منطقه و جهان است، به وضعیت دانش‌آموزان برخی کشورهای منطقه اشاره و تصریح کرد: شما امروز در یک محیط امن، درس و کلاس خود را در مدرسه آغاز می‌کنید، اما در همسایگی ما عراق، سوریه، یمن و کشورهای دیگر منطقه و کنار ما مدارس ویران شده دارند، دوستان و دانش‌آموزان آنها به خاک و خون کشیده شده‌اند و معلمان فرصت تعلیم و تربیت را از دست داده‌اند.
وی تصریح کرد : امروز امید کشور ما به شما نوجوانان و جوانان است، امید را از کلاس آغاز کنیم و معلمان عزیزمان اولین درس‌شان به دانش‌آموزان درس امید باشد. مدارس ما باید مدارسی سرزنده باشد و نه خدای‌ناکرده دل‌مرده، بلکه مدارس ما باید محیطی باشد همه دانش‌آموزان احساس کنند مدرسه پناهگاه است و نه‌ گریزگاه، بنابراین تلاش‌مان، کوشش‌مان و امیدمان و تدبیرمان و اعتدال‌مان را از مدرسه آغاز کنیم.