kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۲۷۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳

اخبار کوتاه از فوتبال



پرسپولیس در جام حذفی شرکت می‌کند
مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس از حضور این تیم در رقابت‌های جام حذفی در غیاب ملی‌پوشان خبر داد. پس از اینکه سازمان لیگ تصمیم گرفت در تعطیلات لیگ دیدار یک شانزدهم نهایی جام حذفی را برگزار کند برخی از باشگاه‌ها مدعی شدند که بدون ملی‌پوشان در این رقابت حاضر نخواهند شد.اما با بررسی‌های صورت گرفته باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفته است بدون حضور ملی‌پوشانش در این رقابت حاضر شود.این تصمیم را سرمربی تیم به مدیران باشگاه اعلام کرده تا آنها این موضوع را رسما اعلام کنند. پندار خمارلو مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگویی این خبر را تایید کرد.پرسپولیس در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی باید مقابل قشقایی شیراز قرار بگیرد.

فسخ قرارداد گل‌محمدی با ذوب‌آهن!
یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن بعد از نشستی که با مسئولان این باشگاه ذوب‌آهن داشت در نهایت توافق کرد قراردادش را با تیم ذوب آهن فسخ کند. بعد از جدایی گل‌محمدی از ذوب‌آهن، مجتبی حسینی دستیار  اول او فعلا  تمرینات سبز‌پوشان را زیر نظر خواهد گرفت. آنطور که شنیده می‌شود گل محمدی با یکسری توافقات بر سر جزئیات قراردادش، از این تیم جدا شده است که در نوع خود جالب توجه به‌نظر می‌رسد. قرار بر این شده است که ذوبی‌ها 30 درصد از مبلغ قرارداد این مربی را پرداخت کنند و علاوه بر آن، پاداش قهرمانی در جام حذفی و سوپرلیگ محاسبه شده و به گل‌محمدی تعلق بگیرد.گفته می‌شود دراگان اسکوچیچ، سرمربی پیشین فولاد خوزستان مهم‌ترین گزینه خارجی برای جایگزینی گل‌محمدی در ذوب‌آهن است. برخی مسئولان باشگاه ذوب‌آهن حتی این موضوع را تأیید کرده‌اند که در ابتدای فصل، باشگاه تمایل زیادی به جذب این مربی کروات از خود نشان داده است.از سوی دیگر رسول کربکندی و منصور ابراهیم‌زاده دو گزینه داخلی برای جانشینی یحیی گل‌محمدی در تیم ذوب‌آهن هستند.

بازی دوستانه برای تیم ملی در ارمنستان
رییس سازمان تیم‌های‌ ‌ملی فوتبال از برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال در ارمنستان در روز دوشنبه یا سه شنبه خبر داد.محمدرضا ساکت، رئیس سازمان‌ تیم‌های ملی فوتبال از برگزاری دیدار دوستانه در ارمنستان خبر داد و گفت‌: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته و فشردگی بالای مسابقات ارمنستان خیلی از تیم‌ها نتوانستند با تیم‌ ‌ملی دیدار دوستانه‌ای را برگزار کنند، اما پس از مذاکرات ما تیم‌ ‌ملی یک بازی دوستانه را در روز دوشنبه یا سه شنبه خواهد داشت تا  به آمادگی کامل دست یابد.او در پاسخ به این سوال که آیا تیم‌ ‌ملی قبل از بازی با سوریه در مالزی دیداری را با تایلند در بانکوک خواهد داشت، گفت‌: پیش از این قرار بود تیم‌ ‌ملی با سوریه در لبنان دیدار کند، اما با توجه به درخواست AFC این دیدار در مالزی انجام می‌شود. البته دولت و تیم‌ ‌ملی سوریه درخواست کرده بودند که همه دیدارهای آنها در ایران برگزار شود، اما همگروهی با ایران بازی‌های این کشور به مالزی منتقل شد.رییس سازمان تیم‌های ملی ‌اضافه کرد: قبل از اعزام به مالزی اردویی را در تایلند خواهیم داشت و پس از آن به مالزی می‌رویم.ساکت همچنین در پاسخ به این سوال که آیا دیدار ایران و سوریه در شهر کوالالامپور برگزار می‌شود یا در شهر سرمبان که سوریه و کره جنوبی دیدار  کردند، تاکید کرد: طبق اطلاعات اخیر این دیدار در کوالالامپور برگزار می‌شود و ما در حال رایزنی هستیم که بهترین شرایط برای تیم ملی فراهم شود.

کی‌روش در فهرست بدترین مربیان خارجی تاریخ لالیگا
نشریه ورزشی معروف چاپ مادرید سرمربی تیم ملی ایران را در فهرست ضعیف‌ترین مربیان خارجی که در لیگ دسته اول فوتبال باشگاهی اسپانیا کار کرده‌اند، قرار داد. نشریه آس در گزارشی به معرفی ضعیف‌ترین مربیان خارجی که در طول تاریخ هدایت تیم‌های لالیگا را برعهده داشته‌اند، پرداخته و نام کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران نیز در میان آنها دیده می‌شود.آس درباره کی‌روش که پس از ترک منچستریونایتد و پایان دادن به فعالیت خود به عنوان دستیار سرالکس فرگوسن راهی مادرید شد تا هدایت رئال را برعهده بگیرد و در این تیم هیچ عنوانی کسب نکرد، نوشته است: کارلوس کی‌روش در فصل 04-2003 هدایت رئال‌‌مادرید را برعهده گرفت. او شروعی تماشایی داشت اما تیمش زمانی که به هفته پایانی لیگ رسید، رده‌ای بهتر از چهارم نداشت و کی‌روش در پایان همان فصل که اولین و آخرین فصل مربیگری‌اش در لالیگا بود اخراج شد.