kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۲۶۹
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳

خواندنی از ورزش


*سید نصرالله سجادی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، صبح دیروز  به صورت سرزده از فدراسیون‌های دوچرخه سواری، جودو، پزشکی ورزشی، ژیمناستیک، تیراندازی با کمان، نابینایان و کم بینایان و فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو بازدید کرد.معاون وزیر ورزش و جوانان به منظور اطلاع از مشکلات و بررسی وضعیت  فدراسیون‌ها  به صورت سرزده از این هفت فدراسیون بازدید کرد.
*نهمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان آلمان در حالی از روز جمعه هفته گذشته  با شرکت 1164 کاراته‌کا از 72 کشور در هامبورگ آغاز شده است که ذبیح‌اله پورشیب کاراته کا تیم ملی کشورمان در وزن 84-کیلوگرم، به نمایندگی از کشورمان به همراه شهرام هروی ( سرمربی تیم ملی) در این رقابت‌ها حضور دارند.پورشیب در نخستین گام به مصاف نماینده اوکراین خواهد رفت و در ادامه با حریفی از بوسنی دیدار می‌کند.
*تیم ملی قایقرانی پاراکانوی ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا با سه قایقران بامداد دیروز راهی ازبکستان شد.شهلا بهروزی راد، اسلام جاهدی و اکبر طهماسبی سه قایقران اعزامی ایران به این رقابت‌ها هستند.سرمربی‌گری تیم ملی نیز برعهده مسعود مهدوی نیا است.مسابقه‌های قایقرانی پاراکانوی آسیا هفتم تا ۱۲ مهر در سمرقند ازبکستان برگزار می‌شود.
*بعد از انصراف رم از میزبانی المپیک 2024، تنها 3 شهر پاریس، بوداپست و لس آنجلس برای میزبانی این رویداد باقی ماندند.در ابتدا 6 شهر اعلام آمادگی کردند ولی رفته رفته نیمی از این شهرها انصراف خودشان را اعلام کردند. بعداز آنکه در ابتدا بوستون از میزبانی این رویداد انصراف داد، شهرهای هامبورگ و در ادامه رم نیز از میزبانی المپیک 2024 انصراف دادند تا تنها سه کشور برای میزبانی رقابت‌های المپیک 2024 باقی بمانند.میزبان رقابت‌های المپیک 2024 به زودی اعلام خواهد شد.
*سی و پنجمین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا امروز در ویتنام برگزار خواهد شد و قرار است در این جلسه درباره میزبانی شهر ناگویای ژاپن برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ تصمیم‌گیری شود.