kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۲۳۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷

آخرین تلفات قایق مصری

تعداد قربانیان کشتی مصری حامل مهاجران به 300 نفر افزایش یافت.



سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد: مقامات مصری حدود 160 نفر از سرنشینان این قایق را که روز چهارشنبه هفته گذشته در آب‌های شمالی این کشور دچار حادثه شده بود نجات دادند و وضعیت حدود 150 نفر مشخص نیست.
در میان قربانیان این حادثه 10 زن و یک کودک بوده‌اند که طبق برآوردهای انجام شده طی سال جاری میلادی (2016) بیش از 3500 تن در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند. با روند فعلی انتظار می‌رود شمار مهاجران در سال 2016 از رقم 3771 نفر در سال 2015 فراتر رود.
تعداد مهاجرانی که خواهان سفر به اروپا هستند، از سال گذشته کاهش چشمگیری داشته که دلیل آن قرارداد منعقد شده بین اتحادیه اروپا و ترکیه و مسدود شدن کریدور بشردوستانه بین یونان و آلمان است.
همچنین لیبی مشهورترین مبدأ حرکت در آفریقای شمالی به خصوص برای افرادی است که از جنگ، فقر و سرکوب در نیجریه، اریتره، گامبیا و سودان متواری شده‌اند. علاوه بر این در سال چندین هزار مهاجر مصر را ترک می‌کنند.
به گزارش روزنامه گاردین، سوری‌ها اکثر افرادی را تشکیل می‌دهند که در سال 2015 مصر را ترک کرده‌اند اما تعداد آنان در سال 2016 به شدت کاهش یافته زیرا به مردم این کشور برای ورود به مصر ویزا داده نمی‌شود.