kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۰۴۶
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
پژمانفر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت وگو با کیهان:

هزاران کنسرت در گذشته برگزار شده /اجرای موسیقی با ساز و کار مشخص مانعی ندارد(اخبار ادبی و هنری)

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است که سیاست‌های فرهنگی دولت منجر به مشکلات مربوط به کنسرت‌ها شده است.



نصرالله پژمان فر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با خبرنگار کیهان درباره مسائل اخیر کنسرت‌ها گفت: اصل مسئله موسیقی در کشور تابع قوانین مشخصی است و نظر رهبر انقلاب در این مورد روشن و قابل استناد است.
وی با بیان اینکه تاکنون هزاران کنسرت در کشور برگزار شده افزود: به نظر می‌رسد نمی‌توان با همه کنسرت‌ها برخورد یکسانی کرد کما اینکه ما موسیقی‌هایی داشته ایم که در انقلاب و دفاع مقدس الهام بخش بوده و متدینین هم از آن استفاده می‌کردند. طبعا کنسرت‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: ما استادان موسيقي داريم كه به مردم و منافع كشور علاقه‌مندند، حتي يكي از اين أساتيد حاضر نشد نشان يكي از سفارتخانه‌هاي خارجي را قبول كند؛ چراكه به كشور و مردمش عشق مي‌ورزد.
پژمانفر ادامه داد: نکته‌ای که وجود دارد این است که گاهی به برخی کنسرت‌هایی مجوز داده شده که غلط بوده و مردم و دلسوزان را آزار داده، به علاوه اینکه حواشی برخی از این کنسرت‌ها بر متن آنها غلبه می‌کند.
پژمانفر با بیان اینکه سیاست‌های فرهنگی دولت سبب بوجود آمدن چنین فضاهایی می‌شود گفت: دولت در عرصه فرهنگ و هنر طوری عمل کرده که دلسوزان و متدینین به سیاست‌های آن اعتماد ندارند و مواردی مشاهده می‌شود که واقعا تاسف بار است.
وی افزود: دولت باید بصورت مشخص و با ساز و کارهای معلوم تمهیدات خود را برای جلوگیری از این حواشی اعلام کند تا موارد پیش آمده دیگر تکرار نشود.
 وی افزود: به نظر می‌رسد این مسائل به عمد بزرگ نمایی می‌شود و نباید هر چیزی را دست‌آویز تبلیغاتی و انتخاباتی کرد.
پژمانفر اضافه کرد: در زمانی که بیکاری و مشکلات بسیار زیاد است و مردم از مسائل اساسی رنج می‌برند، رئیس جمهور درباره چنین موضوعی اظهار نظر می‌کند و این بسیار عجیب است.
وی در پایان گفت: کمیسیون فرهنگی این موضوع را با وزارت ارشاد بررسی می‌کند تا موارد نگرانی متدینین با ساز و کارهای موثر برطرف شود.