kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۶۸۱
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹

کوتاه از شهرستان ها


برداشت مکانیزه برنج
رشت- خبرنگار کیهان: نخستین برداشت مکانیزه برنج گیلان، در شهرستان صومعه‌سرا آغاز شد.
استاندار گیلان با پیش‌بینی افزایش 8 تا 9 درصدی برداشت شلتوک برنج گیلان اظهار داشت: انتظار می‌رود امسال یک هزار و 100 تن شلتوک برنج از شالیزارهای گیلان برداشت شود که از این مقدار 60 تا 65 درصد برنج سفید تولید خواهد شد.
محمدعلی نجفی با اشاره به اینکه امسال کار نشاء مکانیزه برنج در گیلان رشد خوبی داشته، افزود: پیش بینی می‌شود در سال جاری 170هزار هکتار از مزارع برنج استان به صورت مکانیزه برداشت شود.

ساخت فیلم مستند نخستین شهید
یاسوج- خبرنگار کیهان: مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از ساخت مستند نخستین شهید انقلاب در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
رضا دهبانی‌پور افزود: برای اولین بار کنگره شهدای استان در 11 مهرماه سال جاری به مدت 5 روز و با حضور جمع زیادی از خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود.
وی سرکشی از خانواده شهدا، پخش کلیپ‌های مختلف در حوزه ایثار و شهادت، اجرای تئاتر خیابانی، تهیه و تولید مستند شهدای سردار استان، چاپ ویژه‌نامه وصال، ساخت مستند نخستین شهید انقلاب را از جمله برنامه‌های فرهنگی این کنگره عنوان کرد.

آزادسازی کنارگذر
اصفهان- خبرنگار کیهان: معاون تلفیق بودجه، حقوقی و امور مجلس وزارت راه و شهرسازی گفت: کنارگذر کاشان در صورت انجام آزادسازی‌های موجود تکمیل می‌شود.
محفوظی گفت: با توجه به کمبود اعتبارات و محدودیت منابع مالی لازم است انجام پروژه‌ها اولویت بندی و با کمک بخشی از اعتبارات استانی و بخشی از اعتبارات سازمان راهداری نسبت به ایمن سازی و احداث مسیرها اقدام شود.مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز گفت: طرح ورودی مشکات در کمیته ایمنی مطرح و مصوب شده و 6 کیلومتر رفت و برگشت این مسیر با همکاری شهرداری انجام خواهد شد.حجت‌الله غلامی در ادامه خاطرنشان کرد: علی‌رغم عدم وجود اعتبارات مکفی تاکنون سعی شده پروژه‌ها را با همراهی پیمانکاران به صورت فعال نگاه داریم و تلاش می‌شود تا حد امکان بتوان مشکلات موجود در سطح جاده‌های شهرستان کاشان و آران و بیدگل را نیز مرتفع کنیم.

برگزاری جشنواره غذاهای محلی
چناران- خبرنگار کیهان: به مناسبت گرامی‌‌داشت هفته بهزیستی نمایشگاه توانمندی‌ها و کارآفرینی 70 تن از مددجویان بهزیستی چناران و هنر آشپزی آنان با برپایی جشنواره غذایی بومی و محلی در حاشیه پارک ملت برگزار شد.
رئیس اداره بهزیستی چناران هدف از برپایی این نمایشگاه را ارتقاء خودباوری و معرفی توانمندی‌های جامعه معلولان عنوان کرد و افزود:‌ این نمایشگاه متشکل از 12 غرفه در زمینه اشتغال و کارآفرینی در عرصه‌های تولیدپوشاک صنایع دستی و هنری، فرش و گلیم... بود.
فاطمه آزاد افزود: امسال 167 فقره وام به مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون تومان به مددجویان با هدف خوداشتغالی و خودکفایی پرداخت شده است.وی با اشاره به اشتغال 240 نفر از مددجویان و خانواده آنان با این تسهیلات 4 درصدی افزود: همچنین با پرداخت 50 میلیون تومان وام بلاعوض به 2 شرکت تولید پوشاک برای 99 مددجو اشتغال ایجاد شده است.در پایان جشنواره بهترین‌های آشپزی به معیارهایی چون غذای سالم- سنتی و استفاده از مواد با ارزش غذایی بهتر و نیز سفره‌آرایی انتخاب و معرفی شد.

رهاسازی 35 میلیون مترمکعب آب
هندیجان- خبرنگار کیهان: فرماندار هندیجان گفت: با پیگیرهای مستمر 35 میلیون متر مکعب آب سد کوثر به طرف هندیجان رها سازی شد.سیدمهران رفیعی اظهار کرد: از عمده مشکلاتی که مردم هندیجان و روستاها درگیر آن هستند کمبود یا نبود آب آشامیدنی است که با حمایت و همکاری استانداری خوزستان و سازمان آبفا 35 میلیون متر مکعب آب از سد کوثر به سمت شهرستان رهاسازی شد.وی افزود: پیگیر طرح بلند مدت برای رفع مشکل آب آشامیدنی برای مردم شهرستان و روستاها هستیم.رفیعی گفت: نبود آب مشکلاتی برای مردم بوجود آورده و زندگی مردم را مورد خطر قرار داده که با رهاسازی آب مصرفی تا حدودی این مشکل حل می‌شود ولی کافی نیست.