kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۲۲
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۴

اخبار کوتاه از فوتبال


بی‌پولی همچنان معضل فدراسیون فوتبال
رئیس فدراسیون فوتبال درباره این خبر که گفته می‌شود از فصل بعد بار دیگر سقف قراردادها به لیگ برتر باز می‌گردد، گفت: به آن صورتی که پیش‌تر وجود داشت سقف نداریم، بلکه برای همه باشگاه‌ها سقف بودجه تعیین می‌کنیم. همچنین قراردادها شفاف سازی می‌شود و هیچ چیز پنهانی وجود نخواهد داشت. تمام قراردادها و مبالغ‌شان منتشر می‌شود. اگر باشگاه یک بازیکن گران قیمت بخرد باید چند بازیکن ارزان هم بخرد تا سقف بودجه‌اش شکسته نشود. این طور نیست که یک باشگاه تمام بازیکنان خوب را با وعده پرداخت‌های بالا به خدمت بگیرد.کفاشیان همچنین تاکید ویژه‌ای داشت که لیگ برتر در فصل آینده هم‌چنان شانزده تیمی باقی می‌ماند و هیچ فشاری از سوی هیچ نهادی باعث نمی‌شود که تعداد تیم‌های لیگ برتر افزایش یابد.وی درباره مسائل مالی فدراسیون فوتبال گفت: مشکلات مالی هم‌چنان پا برجاست. پولی که اسپانسر به ما داده بود را خورده‌ایم و تمام شده و قرار است باز هم به ما پول بدهد.

با قصه‌های ماتیوس فوتبال ما درست می‌شود؟!

فیروز کریمی با بیان اینکه خرج پول های هنگفت برای حضور ستاره‌های سابق فوتبال دنیا در ایران بر باد دادن هزینه است گفت: به نظر من اینها کارهایی عوام‌فریبانه است. سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن افزود: ماتئوس را از آلمان آوردند و قصه گفت تا فوتبال ما درست شود؟ ماتیوس را آورده‌اند که بگوید در اردو چه خورده است و چه جوری خوابیده است تا فوتبال ما درست شود؟ اینها کارهایی است که در جاهایی که باید کار انجام شود و نمی‌شود می‌خواهند کمبودها را با این قضایا جبران کنند اما با این مسائل درد فوتبال ما درمان نمی‌شود. ماتیوس بازیکن خوبی بوده. کاپیتان تیم ملی آلمان بوده. چندین سال جزء بازیکنان برتر جهان بوده. فوتبالیست برتر اروپا شده است. این مسائل قابل احترام است اما چه ربطی دارد که او بیاید و در اینجا قصه بگوید. خب یک دوربین و چند نفر از همکاران شما بروند همانجا بچرخند و این نفرات هم قصه‌هایشان را بگویند و بگذارند فوتبال ما قهرمان جام جهانی شود. اگر با حضور زیدان و ماتیوس فوتبالمان از گروهش صعود می‌کند یک اکیپ از گزارشگران بروند از همه ستاره‌های دنیا گزارش تهیه کنند و آنها بگوید چگونه غذا می‌خورده‌اند، چگونه می‌خوابیده‌اند، چگونه حرف می‌زدند. نمی‌دانم چه فکری دارند. شاید این مسائل به درد فوتبالمان می‌خورد. به نظر من این یک فکر غیرحرفه‌ای است. نمی‌توانم نثر دیگری را به کار ببرم اما به طور کلاسیک می‌گویم غیرحرفه‌ای است یا من‌درآوردی است.

انتقاد قلعه‌نویی از فضای فوتبال ایران

سرمربی استقلال از فضای موجود در فوتبال ایران انتقاد کرد. امیرقلعه‌نویی گفت: منچستر را نگاه کنید. یک آدم از این تیم رفته، نه مثل ما بازیکنش رفته و نه مثل ما مشکل پولی داشته، همه ارکان منچستر سر جایش قرار دارد و فقط یک نفر جدا شده و می‌بینید که کجای جدول است. تیم پارسال ما را ببینید، در اول فصل عده‌ای از ما جدا شدند و در طول فصل هم برخی‌ها رفتند و مشکل مالی هم داشتیم. خدا خیلی ما را دوست داشته که با این مشکلات در این وضعیت هستیم. اگر یک نفر جای من بود و این تیم با چنین وضعیتی را در این وضعیت نگاه می‌داشت برخی از این قلم به دستان مجسمه‌اش را می‌ساختند. این آدم‌ها به دنبال این هستند که از امیر قلعه‌نویی حرف بگیرند و علیه‌اش قلم بزنند. من شنیده‌ام در یکی از تحریریه‌ها یکی از این قلم بدستان وقتی که استقلال گل خورده اعضای تحریریه به هوا پریده‌اند. متاسفانه در ایران چیزهایی رخ می‌دهد که در هیچ جای دنیا نیست. ما به ملوان باختیم و دیدید که چه‌های و هویی به راه افتاد، حالا دیشب(شنبه شب) بارسلونا از تیم  ته جدولی یعنی وایادولید شکست خورد حتی من بازی نیمه دوم آنها را دیدم و دیدم که بارسلونا حتی یک موقعیت هم در نیمه دوم نداشت. فوتبال همین است. یک روز می‌بازید و یک روز می‌برید.