kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۱۹
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۴

خواندنی از ورزش


* نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که فدراسیون کشتی بیش از سقفی که باید بودجه می‌گرفت، از این وزارتخانه پول دریافت کرده است؛ دلیل هم این بود که خواسته‌ایم بخشی از  آن دیونی که بر عهده این فدراسیون هست، پرداخت شود. این در حالی است که فدراسیون کشتی از قبل حدود 7 میلیارد تومان بدهی داشت.
* کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک گفت: دو سال از برنامه‌هایمان عقب هستیم و باید تلاش کنیم این مدت را جبران کنیم. البته ما با 23 فدراسیون نشست تخصصی داشتیم و نوع نگاه‌هایمان را به آنها انتقال داده‌‌ایم. فدراسیون‌ها محدودیت‌های ما را می‌دانند، امیدوارم کمک شود که نتایج خوبی بگیریم.
*در پایان رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام دیمیتریف در شهر یاکوتسک روسیه، تیم منتخب جوانان ایران صاحب سه مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز شد.در پایان این رقابت‌ها رضا اطری در وزن 55 کیلوگرم، حسن یزدانی در وزن 66 کیلوگرم و امین طاهری در وزن 120 کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند و مجتبی گلیج در وزن 84 کیلوگرم به مدال نقره دست یافت. کامران قاسم پور هم در روز اول به مدال برنز 74 کیلوگرم رسید.تیم ایران با 9 آزادکار در این مسابقات شرکت کرده بود.
*قرار است صبح امروز حدود 80 نفر از ایرانی‌هایی که در مجامع بین‌المللی کرسی دارند جلسه‌ای را با بهرام افشارزاده، مشاور عالی وزیر ورزش در امور بین‌الملل داشته باشند.افشارزاده در این باره گفت: بیش از 200 نفر ایرانی در مجامع بین‌المللی کرسی دارند، ما حدود 80-70 نفر از آنها را دعوت کرده‌ایم تا حمایت مادی و معنوی‌مان را از آنها نشان دهیم. در صورتی که مجامع بین‌المللی ببینند کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش از این افراد حمایت می‌کند آنها هم این حمایت را خواهند داشت.
*حسین معدنی از آغاز اردوی تیم ملی والیبال در هفته دوم فروردین سال 1393 خبر داد و گفت:قرار شد تمرین تیم ملی زیر نظر من از هفته دوم فروردین آغاز شود. البته هنوز تاریخ دقیق تمرین مشخص نیست و در جلسه‌ای که امروز با مسئولان فدراسیون خواهیم داشت برنامه دقیق اردوی تیم ملی را می‌بندیم. فکر می‌کنم با توجه به اینکه تعدادی از ملی‌پوشان درگیر مرحله نیمه نهایی و فینال لیگ هستند و باید به آن‌ها زمان استراحت دهیم شاید اردوی اصلی تیم ملی را با نفرات کامل از 12 فروردین استارت بزنیم.