kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۱۴
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۲
فرمانده نیروی دریایی ارتش خبر داد

رونمایی از زیردریایی فاتح در سال 93

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: زیردریایی فاتح اوایل سال 93 رونمایی می‌شود.
به گزارش خبرنگار مهر از بوشهر، دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه همایش دریانوردی ایرانیان و نیروی دریایی در گذر تاریخ با اشاره به دستاوردهای ممتاز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر با اشاره به دستیابی متخصصان داخلی به توانمندی در تعمیر اساسی زیردریایی‌های کیلوکلاس با فناوری‌های بالا افزود: در این علوم و فنون به خودکفایی رسیده‌ایم و توان اجرای کارهای بسیار بزرگی را داریم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ساخت زیردریایی غدیر توسط متخصصان ایرانی در نیروی دریایی ارتش خبر داد و اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته زیردریایی فاتح ساخته شده و اوایل سال 93 رونمایی خواهد شد.
وی به اعزام ناوگروه‌‌های نیروی دریایی ارتش به دریاها اشاره کرد و گفت:  از سال 87 تاکنون 29 ناوگروه به دریا اعزام کرده‌ایم که نقش بسیار  مهمی در ایجاد امنیت در آب‌ها داشته است.
امیر سیاری با بیان اینکه تامین امنیت کشتی‌های تجاری و نفتکش از مهمترین اقدامات اعزام این ناوگروه‌ها بوده است، افزود: ناوگروه‌ها به آب‌های بین‌المللی از جمله خلیج عدن، باب‌المندب و دریای سرخ اعزام شده‌اند.
نخستین همایش دریانوردی ایرانیان و نیروی دریایی ایران در گذر تاریخ با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش، استاندار بوشهر، معاون وزیر راه، مدیرعامل شرکت نفتکش و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر برگزار شد.
نمایشگاه ملی دریانوردی از بخش‌های جانبی این همایش است که از دیروز آغاز به کار کرد و تا بیستم فروردین ادامه دارد.