kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۱۲
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۱

فعالیت 2 میلیون جوان و نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد

در حال حاضر 17هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور فعال است که این میزان تا دو سال آینده به 20 هزار کانون خواهد رسید.
یزد-خبرنگار کیهان:
در حال حاضر 17هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور فعال است که این میزان تا دو سال آینده به 20 هزار کانون خواهد رسید.
معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در یزد گفت: مساجد یکی از ابزارهای مهم در تحقق اهداف کانونهای فرهنگی هنری محسوب می‌شوند و در حال حاضر 17 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور ایجاد شده است که از این تعداد 8 هزار کانون در روستاها فعالیت دارند.
محمدرضا جعفری افزود: همچنین در دو سال آینده تعداد مساجد  نیز به 80 هزار باب خواهد رسید.
معاون ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار داشت: هم‌اکنون 2 میلیون نفر جوان و نوجوان در این کانونها در حال فعالیتند و در حال حاضر با مشارکت و حمایتهای مردمی و خیرین بیش از 5 هزار کتابخانه مخزن‌دار و 5 هزار کتابخانه باز در مساجد کشور ایجاد شده است.
به گفته وی: در حال حاضر طرح تلاوت نور به عنوان یکی از گسترده‌ترین، فراگیرترین و فعالترین و ماندگارترین طرحهای قرآنی در 29 هزار مسجد کشور در حال برگزاری است و درصدد توسعه آن به مساجد سایر کشورهای مسلمان هم هستیم.
وی به راه‌اندازی 220 مرکز خانه نور در مساجد  کل کشور اشاره کرد و افزود: در سال جاری همچنین 360 جلسه سنتی قرآنی نیز در کشور احیا شده است و در تداوم برنامه‌های قرآنی همچنین 2 هزار کلاس حفظ جزء 29 قرآن کریم برگزار شده است.
جعفری اظهار داشت: بیش از 17 هزار هسته پژوهشی در کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کشور فعال هستند که 8 هزار مرکز آن در روستاها شکل گرفته است.
به گفته وی 170 مرکز فرهنگی دیجیتال هم در مساجد کشور راه‌اندازی شده است.