kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۸۴۴
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
چرخش مقصد رکابزنان المپیکی از ایتالیا به چین

رئیس فدراسیون: اتفاق عجیب و غیرفنی رخ نداده است!

رکابزنان المپیکی به جای رفتن به ایتالیا باید در تور کینگ هایلک چین شرکت کنند و رئیس فدراسیون معتقد است این تغییر مسابقه اتفاقی عجیب و غیرفنی نیست.


فدراسیون دوچرخه‌سواری از مدت‌ها قبل اعلام کرده بود که برای رکابزنان المپیکی اردوی برون مرزی مد نظر دارد. در ابتدا چک به عنوان میزبان اردوی تیم ‌ملی معرفی شد، اما پس از آن حضور در چک منتفی و ایتالیا جایگزین شد. حتی مسابقاتی نیز برای حضور رکابزنان ایرانی پیش‌بینی شد، اما اکنون برنامه برای رکابزنان المپیکی به شکل دیگری شده و آنها به جای سفر به ایتالیا باید خود را برای حضور در تور کینگ هایلک چین آماده کنند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که رکابزنان بارها گفته‌اند المپیک یک رقابت تک مرحله‌ای است و شرایط آن با تور متفاوت است، بنابراین نیاز است حضور در مسابقات تک مرحله‌ای را هم تجربه کنند.
خسرو قمری، رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در مورد علت تغییر مقصد رکابزنان از ایتالیا به چین، بیان‌ کرد: تمام افرادی که می‌خواهند در  المپیک رکاب بزنند در تور دو فرانس شرکت می‌کنند و کار اصلی و اساسی برای افزایش آمادگی خود را در این تور انجام می‌دهند. ما نیز به تناسب شرایطی که داریم تور کینگ‌ هایلک را برای رکابزنان ایرانی انتخاب کردیم که انتخاب عجیب و غیرفنی نیست.
او ادامه‌ داد: اگر تور کینگ هایلک ضعیف بود و فقط باشگاه‌های آسیایی در آن شرکت داشتند قبول داشتم که حضور در آن اشتباه است، اما بالاترین سطح تور در آسیا محسوب می‌شود و جایزه آن یک میلیون و 200 هزار دلار است. 80 – 90 درصد تیم‌های اروپایی در آن حضور دارند بنابراین اگر در پایان اردوی اردبیل هر چهار نفر انتخابی جزو دو باشگاه پیشگامان و شهرداری تبریز باشند به چین می‌روند، زیرا حضور در آن می‌تواند خیلی مفید باشد. اگر زودتر قبل از جلسه کمیته‌ فنی دعوتنامه آن برای هر دو تیم می‌آمد، 100 درصد نظر کمیته‌ فنی نسبت به آن مثبت بود.
قمری در پاسخ به این پرسش که بهتر نیست برای این دوره تغییر رویه داده شود و به جای حضور در تورهای آسیایی شرکت در مسابقات تک مرحله‌ای اروپایی جایگزین شود تا شاید بتوان نتیجه‌ بهتری در  المپیک گرفت، تصریح کرد: ما در هر دوره  المپیک براساس قد و قواره خود حضور داشتیم، از هر کسی که فنی باشد سوال کنید مسابقه بهتر است یا تمرین جواب می‌دهد ابتدا رکابزنان باید با تمرین به آمادگی برسند پس از آن در مسابقات متعدد شرکت کنند. اجازه شرکت در برخی مسابقات اروپایی را نداریم، زیرا سطح آنها بالاتر از سطح دوچرخه‌سواری ایران است. از طرفی خیلی از مسیرهایی که در ایتالیا  برای رکابزنان در نظر گرفتیم در تور کینگ هایلک وجود دارد و رکابزنان به جای یکی، دو مسابقه در 13 مرحله به رقابت می‌پردازند. صلاح این است که آنها در تور کینگ هایلک شرکت کنند.
رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اگر رکابزنان در  المپیک نتوانند نتیجه‌ بگیرند و عنوان کنند رفتن به تور آسیایی اشتباه بود این موضوع را قبول خواهد کرد، گفت: من خودم در  المپیک رکاب زده‌ام. رکابزنی که می‌خواهد به سطح بالا برسد باید در آزمون و خطاهای مختلف قرار بگیرد، شاید این تور در انتخاب سه رکابزن المپیکی از میان چهار نفر خیلی کمک کند. ما تمام مسیرها و هر 13 مرحله را آنالیز می‌کنیم که نفرات چند مرده حلاج بوده‌اند. اگر بعدا دو، سه نفر اظهار کنند که رفتن به تور کینگ هایلک اشتباه بود، پس کشورهایی که در تور دو فرانس شرکت می‌کنند هم اشتباه فکر می‌کنند؟ بیایند بگویند کشورهای دیگر چه کاری انجام می‌دهند و اگر غیراز این بود من قبول می‌کنم.
او در مورد اینکه اردوی ایتالیا به طور کامل منتفی شده است، بیان‌ کرد: ما کارهای مربوط به شورای برون مرزی را انجام دادیم و حتی دعوت نامه‌ها از فدراسیون ایتالیا نیز فرستاده شد. سرمربی تیم ‌ملی کوهستان نیز چند مکان را برای اقامت معرفی کرده بود و فقط ما باید انتخاب کنیم، اما وقتی یک گزینه دیگر وجود دارد، قطعا باید بین خوب و عالی، عالی را انتخاب کرد. از طرفی اسپانسر پنج دوچرخه جاده و دو دوچرخه تایم تریل را آماده کرده که قرار بود در ایتالیا به ما تحویل دهد، اما گفتیم فعلا دست نگه دارد و شاید در ایران دوچرخه‌ها را تحویل بدهد.