kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۸۴۳
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲

بیانیه سرمربی تیم ملی بوکس پس از نتایج ضعیف در گزینشی المپیک

تیم ملی بوکس ایران با هشت نماینده در مسابقات گزینشی المپیک شرکت داشت و نتوانست هیچ سهمیه‌ای بگیرد. پس از این مسابقات، عبدالرضا انصاری که سرمربی این تیم بود می‌گوید هیچ ابلاغی برای سرمربیگری تیم نداشته و ندارد.


عبدالرضا انصاری که سابقه فعالیت به عنوان سرمربی سابق تیم ملی بزرگسالان، سرمربی اسبق تیم های  ملی نوجوانان و جوانان، رئیس کمیته پیشکسوتان، مربی تیم ملی بزرگسالان، عضو کمیته فنی و چندین و چند پست دیگر را در فدراسیون دارد در مسابقات گزینشی المپیک در باکو نتایج خوبی همراه تیم ملی کسب نکرد و تیم ملی بدون کسب سهمیه به ایران بازگشت تا پیکان انتقادات به سوی این موسپید بوکس ایران باشد. هر چند خود این مربی این انتقادات را قبول ندارد. انصاری قرار است گزارشی را به فدراسیون بدهد که همه موارد را در آن توضیح داده است. وی این متن را سه شنبه منتشر کرد که در این گزارش و بیانیه نکات بسیار قابل تامل و تکان دهنده‌ای عنوان شده است.متن کامل این گزارش به شرح زیر است:
باید عرض کنم دو ماه قبل از اعزام به فدراسیون پیشنهاد دادم به شرط حمایت هم جانبه حاضرم با تیم کار کنم و حداقل دو تا سه سهمیه کسب نمائیم. این پیشنهاد بنده جدی گرفته نشد تا اینکه پس از 38 روز جلسه‌ای با حضور آقایان ناطق نوری ریاست محترم فدراسیون، نهرودی، احدی، استکی و بنده درسالن بوکس مجموعه انقلاب تشکیل شد. در این جلسه بحث و گفت‌وگوی زیادی انجام شد و با توجه به از دست دادن زمان عرض کردم قولی که من دادم مربوط به 38 روز قبل است و حالا که فقط کمتر از یک ماه فرصت تمرینی وجود دارد نمی‌توان قولی داد.
پذیرش هدایت تیم به خاطر آبروی بوکس
در آن جلسه گفتم کادر فنی گذشته نتیجه نگرفته و من این ریسک بزرگ را فقط به خاطر آبروی بوکس و قهرمانان می‌پذیرم و مطمئن هستم که نتایجی بهتر از چین به دست آوریم. با میانجیگری و خواست آقای نهرودی و قول آقای ناطق نوری و به شرط همکاری سایر مربیان و یکی شدن دو تیم حرفه‌ای و تیم آزاد کار هدایت تیم را شروع کردم. متاسفانه تاکنون هیچ‌گونه ابلاغی مبنی بر سرمربی بودن اینجانب صادر نشده و حتی در سایت رسمی فدراسیون هم در آن زمان اعلام شد انصاری به کادر فنی اضافه شد و هیچ نامی از سرمربی نبود. این مسئله خود موجب تنش‌هایی در تیم شد اما من بدون توجه به این موضوع و کارشکنی‌های داخل تیم صبح‌ها با همکاری تنگاتنگ آقایان صالح‌نیا و ورزیده تمرینات را طبق برنامه شروع کردیم.
من تصمیم‌گیرنده نبودم
 دو روز بعد، انتخابی بین چند وزن که نامشخص بود برگزار شد و بنده به عنوان یکی از اعضا و با داشتن تنها یک رای در جلسات شرکت کردم و در رابطه با همکاران هم هیچ نظری از من خواسته نشد و بعضی از انتخابی‌ها هم چند بار تکرار شد. بلافاصله بعد از پنج روز از شروع کارها، اردو به دلیل نامعلوم توسط آقای استکی از طرف آقای روح الله حسینی نایب رئیس به مدت یک هفته از 27 اردیبهشت تا سوم خرداد تعطیل شد.پس از بازگشت تیم به اردو با توجه به ناهماهنگی‌ها از طرف آقای استکی، تمرینات ادامه پیدا کرد. با آقای نهرودی وضعیت را مطرح کردم. روند تمرین شرایط بهتری پیدا کرد و در تمرینات به اهداف خود رسیدیم اما در رابطه با اعزام امید احمدی صفا در وزن 49 کیلو گرم و سجاد مهرابی در وزن 75 کیلو تا یک روز قبل از اعزام تردید وجود داشت که متاسفانه اعزام این دو قهرمان عملی نشد خصوصا یک شانس کسب سهمیه یعنی آقای مهرابی را از دست دادیم و به جای او سیاوش امیدی که تا یک روز قبل از اعزام هیچ امیدی برای اعزامش وجود نداشت و در تمرینات هم جدی نبود به 75 کیلوگرم آمد آن هم با 4 کیلوگرم اضافه وزن!
 عملکرد خوب امیدی
اما در باکو او با توجه به کم کردن وزن یک بازی قابل قبول ارائه داد. او در برابر بوکسور قدرتمند ویرجینیا برنده شد، اما به دلیل ضعف بدنی در برابر کره جنوبی با نمایش خوب در دو راند و ضعف در راند سوم بازی را واگذار کرد.  در باکو مبارزات خوبی انجام شد که دوستان بعضی از مسابقات قهرمانان را دیدند و طبق جداول و رنکینگ کلی موجود تیم ملی کارنامه‌ای کم‌نظیر داشت و در بین 80 کشور که امتیاز کسب کردند ایران رتبه 22 را به دست آورد که تاکنون کم سابقه بوده است. صحبت کردن در مورد داوری‌ها بیشتر جنبه توجیهی دارد و قضاوت در این مورد را به عهده متخصصان و کارشناسان واقعی واگذار می‌کنم و تا جایی که امکان داشته باشد فیلم مبارزات قهرمانان را به نظرخواهی خواهم گذاشت.