kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۸۴۰
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
دبیر فدراسیون تیروکمان تاکید کرد

برنامه‌ریزی بلندمدت ریاست 10 ساله می‌خواهد!

دبیر فدراسیون تیروکمان معتقد است که برنامه‌ریزی بلندمدت در این فدراسیون زمانی جواب می‌دهد که رئیس فدراسیون حداقل در یک دوره هشت یا 10 ساله در راس فدراسیون باشد، نه کوتاه‌مدت.



رضا کیارستمی در مورد برخی انتقادات مبنی بر نبود برنامه‌ریزی در این فدراسیون، تاکید کرد: تیروکمان 13 سال است که فعالیت خود را در ایران شروع کرده و در این مدت روسای مختلفی در راس آن قرار گرفته‌اند. برنامه‌ریزی بلندمدت در این فدراسیون زمانی جواب می‌دهد که رئیس فدراسیون حداقل در یک دوره هشت یا 10 ساله در راس فدراسیون باشد. من به یاد دارم زمانی که این رشته فعالیت خود را شروع کرد به زور 10 ورزشکار در ریکرو و 10 ورزشکار در کامپوند داشتیم، الان بعد از هشت سال تولیدی ما در حدود 17 نفر هستند که اکثر آنها از جمله حجت‌الله واعظی و نجمه آبتین در عرصه مربیگری قرار گرفتند و تنها تعداد کمی از جمله میلاد وزیری‌، کیوان ریاضی‌مهر و ... به حد قابل قبول رسیدند.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که کمانداران به دلیل عدم شارژ مالی و نداشتن بیمه، انگیزه خوبی برای کسب سهمیه نداشتند، خاطر‌نشان کرد: در تیروکمان مشکلات مالی بسیار زیاد است و حتی فدراسیون در اعزام‌های امسال خود سعی کرد با کاهش تعداد کمانداران کامپوند اعزامی به تورنمنت‌های مختلف‌، تعداد کمانداران ریکرو را برای موفقیت در کسب سهمیه افزایش دهد. فدراسیون حتی به خاطر تنگناهای مالی چند ماهی است که حقوق پرسنل خود را پرداخت نکرده و تلاش کرده با داشته‌های خود بهترین شرایط را برای تیم ‌ملی فراهم کند. من فکر نمی‌کنم از نظر تجهیزات، امکانات و تورنمنت‌های برون‌مرزی چیزی برای کمانداران ریکرو کوتاهی کرده باشد. قبول دارم ورزشکاران چند ماهی است حقوق خود را که مبلغ آن ناچیز است دریافت نکردند، اما فدراسیون از یک سال پیش برای بالا بردن انگیزه ورزشکاران حتی پیش‌بینی مبلغ 100میلیون تومان پاداش برای کسانی که موفق به کسب سهمیه می‌شدند، در نظر گرفت.
کیارستمی در پاسخ به انتقادات و هم‌چنین حضور 15 همراه از جمله سه رئیس هیئت از استان‌های لرستان، آذربایجان غربی و کردستان و دو خبرنگار و یک مستند‌ساز، دو نفر از وزارت ورزش  و جوانان به همراه مترجم و ...  در کنار تیم و نبود بودجه برای اعزام یک پزشک و ماساژور، خاطرنشان کرد: فدراسیون برای این که بتواند در استان‌ها به توسعه تیروکمان کمک کند، روسای هیئت‌ها را اعزام کرد تا با حضور در این تورنمنت‌ها برای بهبود وضعیت تیروکمان استان‌های خود کسب تجربه کنند. معمولا در هر سفر چند نفر از روسای هیئت‌ها اعزام می‌شوند که نتایج خوبی را نیز تا به امروز از این قضیه بدست آورده‌ایم. اما در خصوص پزشک و ماساژور به دلیل این که ترکیه یک کشور اسلامی است و امکانات و تجهیزات لازم را از نظر پزشک و ماساژور داشت، سعی کردیم در بحث هزینه‌ها صرفه جویی کنیم و از اعزام پزشک و ماساژور امتناع کنیم. البته با توجه به تجربیاتی که در مسابقات آسیایی تایلند در کسب سهمیه انفرادی با حضور روسای هیئت‌ها و خبرنگاران داشتیم و این حضور در کسب سهمیه تاثیر زیادی داشت، این دوره نیز تصمیم گرفتیم از این تجربه خوب استفاده کنیم.