kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۱۴۹
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸

65 پروژه آموزشی با مشارکت خیرین استان مرکزی در دست ساخت است

65 پروژه آموزشی با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در استان مرکزی در حال ساخت است.

اراک- خبرنگار کیهان:

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی با بیان این مطلب گفت: میزان تعهد خیرین مدرسه‌ساز استان در سال گذشته 466 میلیارد ریال بود.
محمدصادق قائمی ادامه داد: این میزان در قالب 131 تعهد مشارکت در زمینه‌های مختلف شامل ساخت‌وساز فضای آموزشی، اختصاص زمین برای ساخت مدرسه، تجهیز و هوشمندسازی مدارس و فضاهای کمک‌آموزشی اعم از نمازخانه، سالن‌های ورزشی و استخر انجام شده است. در این آئین علی فخاری رئيس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی گفت: هم‌اکنون یکهزار و 700 خیر در استان مرکزی در مدرسه‌سازی مشارکت دارند و دو هزار و 720 کلاس از مجموع هشت هزار و 30 کلاس در این استان با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز بنا شده است.
وی تصریح کرد: 700 مدرسه و مکان آموزشی شامل 40 درصد کل مدارس استان مرکزی توسط خیرین ساخته شده که 68 باب از این مدارس در سال گذشته احداث شده است.
رئيس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی اظهار داشت: در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی که سال گذشته برگزار شد نیکوکاران تعهد 430 میلیارد ریال را دادند که با مشارکت پررنگ مردم مبلغ پیش‌بینی شده تا 500 میلیارد ریال افزایش یافت.
فخاری در پایان گفت: 50 طرح آموزشی و پژوهشی نیمه‌کاره در استان مرکزی وجود دارد که 18 پروژه‌ آن خیرساز بوده و برای تکمیل و بهره‌برداری از این 18 پروژه نیاز به همکاری و مشارکت مردم است.