kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۴۹۷
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷

اخبار کوتاه از فوتبال


تصمیم‌گیری در مورد مدیریت سرخابی‌ها  بعد از مسابقات لیگ
 نصرالله سجادی دیروز در مورد اینکه کی‌روش اعلام کرده تاج هرچه زودتر تکلیف استعفای او را روشن کند، گفت: این موضوع از وظایف فدراسیون فوتبال است و آنها باید تصمیم‌گیری کنند.وی همچنین در مورد لباس تیم ملی که گفته می‌شود که لباس بی‌کیفیتی هست نیز گفت: این مورد از وظایف فدراسیون است که بخواهد به آن ورود کند.سجادی در مورد اینکه آیا از جزئیات جلسه تاج و کفاشیان با وزیر خبر دارد یا خیر گفت: من در شورای برون‌مرزی بودم و اطلاعی نداشتم البته خودم صبح با تاج حدود یک ساعت در مورد کارهای جاری فدراسیون صحبت کردم تا کارها پیش برود. امیدوارم تاج و تیم جدید در کاری که پیش رو دارند موفق باشند.نصرالله سجادی در مورد اینکه تا چه زمانی قرار است تیم‌های استقلال و پرسپولیس با سرپرستی اداره شوند، گفت: ان‌شاءالله مسابقات تمام شود در این مورد تصمیم‌گیری می‌کنیم.
 
کی‌روش به ایران بازگشت
کارلوس کی‌روش پس از برگزاری انتخابات و مشخص شدن تیم مدیریتی جدید فدراسیون فوتبال، بامداد دیروز به تهران بازگشت.کی‌روش به دلیل فراهم نشدن امکانات مورد نظر برای تیم ملی از جمله زمین تمرین، بازی‌های دوستانه، لباس استاندارد و ... از سمت خود استعفا کرده بود.او در آخرین جلسه هیئت رییسه فدراسیون فوتبال، یازده خواسته را به عنوان پیش‌شرط‌های خود برای ادامه همکاری با فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود.هرچند هیئت رییسه قبلی فدراسیون فوتبال با استعفای کی‌روش مخالفت کرده بودند اما باید منتظر ماند و دید جلسات احتمالی روزهای آینده سرمربی تیم ملی با مدیریت جدید فدراسیون فوتبال چه نتیجه‌ای را به همراه خواهد داشت.

تغییر ساعت مسابقات هفته سی‌ام لیگ برتر
مسئولان سازمان لیگ فوتبال ایران و کادر اجرایی برگزار‌کننده جشن قهرمانی لیگ برتر دیروز جلسه‌ای برگزار کردند.غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات در این مراسم گفت: برای مراسم اختتامیه مکاتبات و هماهنگی‌های بسیاری شده است و تیم‌های استقلال خوزستان، پرسپولیس و استقلال تهران شانس قهرمانی دارند و بازی رأس ساعت 18:15 روز 24 اردیبهشت 95 به صورت همزمان برگزار خواهد شد.  حجت‌الله بهمنی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال هم گفت: طبق برنامه‌ریزی سه پلان تهیه شده که شامل 3 کاپ قهرمانی و 3 سری مدال طلا که تهیه و برای استان‌هایی که تیم‌های مدعی قهرمانی در آن بازی دارند ارسال می‌شود. برای سازماندهی بازی‌های هفته پایانی سه تیم به استان‌های مختلف اعزام می‌شوند. برای جمعیت حامیان هواداران 80 دست لباس متحدالشکل و یک فرم برای چیدمان استیج قهرمان تهیه و همچنین برای مراسم نورافشانی برنامه و تدابیر خوبی در نظر گرفته شده است.در حالی در این خبر از قول بهروان اعلام شده مسابقات هفته سی‌ام و پایانی لیگ برتر از ساعت 18:15 روز جمعه هفته جاری آغاز می‌شود که پیش‌تر زمان برگزاری این مسابقات همانند دو هفته گذشته ساعت 18 اعلام شده بود. باید دید این موضوع درست است یا اینکه مسابقات در همان ساعت 18 آغاز می‌شود.

پلاتینی از ریاست یوفا استعفا کرد
میشل پلاتینی رئیس اتحادیه فوتبال اروپا از سمت خود استعفا کرد.رئیس یوفا در واکنش به رای دادگاه عالی ورزش، از سمت خود استعفا کرد. دیروز نتیجه اعتراض میشل پلاتینی توسط دادگاه عالی ورزش اعلام شد و این دادگاه محرومیت پلاتینی را از 6 به 4 سال کاهش داد. اما پلاتینی که شدیدا تاکید می‌کند نقشی در فساد فیفا نداشته، در واکنش به این رای از سمت خود استعفا کرد. با رای دادگاه عالی ورزش، پلاتینی نمی‌تواند تا سال 2020 هیچ فعالیتی در زمینه فوتبال انجام دهد اما پلاتینی دیروز بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن نوشت: تصمیم دادگاه عالی ورزش یک نمونه بارز از بی‌عدالتی است. این حکم من را از شرکت در انتخابات بعدی فیفا محروم می‌کند. من از سمت خود در یوفا استعفا می‌کنم تا بتوانم به مبارزه و فرجام خواهی از دادگاه سوئیس برای اثبات بی‌گناهی‌ام ادامه دهم.

کفاشیان: قرار نیست برانکو جایگزین کی‌روش شود
نایب رئیس فدراسیون فوتبال شایعه جانشینی برانکو ایوانکوویچ به جای کارلوس کی‌روش را رد کرد.علی کفاشیان اظهار کرد: برای تیم ملی همه چیز فراهم است و مشکلی از این بابت نداریم. بودجه‌ای هم فراهم می‌کنیم که تیم ملی بدون مشکل به کارش ادامه دهد.او در پاسخ به این سوال که آیا قرار است برانکو ایوانکوویچ جانشین کی‌روش شود گفت: خیر چنین چیزی صحت ندارد. کی‌روش 5 سال است که سرمربی تیم ملی است و بهتر است به کارش ادامه دهد.نایب رئیس فدراسیون فوتبال همچنین درباره رئیس آینده سازمان لیگ گفت: بعد از پایان رقابت‌های لیگ برتر سرپرست این سازمان تعیین می‌شود.