kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۰۵۵
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰

حوادث کوتاه از کشور


    سقوط در استخر
تبریز- خبرنگار کیهان: زن 25 ساله‌ای که در استخر بزرگ «پارک ملی ائل گولی» تبریز سقوط کرده بود، از مرگ نجات یافت.
این زن، برای چیدن گل به کنار استخر رفته بود که در آب سقوط کرد ولی با کمک کارکنان شهرداری و اورژانس اعزامی به محل، از آب بیرون کشیده شد و سپس به بیمارستان انتقال یافت.

مرگ جویندگان گنج
ساری- ایرنا: بخشدار امامزاده عبدالله آمل از کشف جسد سه نفر در منطقه جنگلی الیمستان این بخش خبر داد.
«یحیی عسگری‌پور» گفت: جسد این افراد به همراه تجهیزات گنج‌یاب و وسایل کندن زمین در داخل چاه حفاری شده، پیدا شد.
وی افزود: براساس اظهارنظرهای اولیه و شواهد موجود، علت مرگ این افراد خفگی ناشی از کمبود اکسیژن در عمق زمین بوده است.

دستبند پلیس بر دستان کلاهبردار
بندرعباس- ایرنا: فرمانده انتظامی هرمزگان از دستگیری کلاهبرداری در شهرستان پارسیان خبر داد که با محکومیت مالی بیش از 10 میلیارد ریال تحت تعقیب بود.
سرتیپ عزیزالله ملکی اظهار کرد: متهم با هویت «م-خ» 57 ساله به جرم جعل و کلاهبرداری تحت تعقیب بوده و در شهرستان پارسیان نیز دارای چند فقره محکومیت مالی است.
وی افزود: در پی نیابت قضایی از شعبه اجرای احکام مدنی دادگستری بندرعباس در خصوص متهم به دلیل محکومیت مالی بیش از 10 میلیارد ریال، شناسایی محل اختفا و دستگیری نامبرده در دستور کار ماموران قرار گرفت.
ملکی تصریح کرد: ماموران پس از شناسایی محل اختفای متهم در یک عملیات غافلگیرانه نامبرده را دستگیر کردند. وی گفت: متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده است.

توقیف کالای قاچاق
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان گفت: ماموران این فرماندهی حین کنترل خودروهای عبوری در محور بروجن- دهاقان به یک دستگاه خودروی کامیون کشنده دانگ‌فنگ مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ «احمد مقامی» با بیان اینکه خودروی مذکور فاقد هرگونه بارنامه و مدارک مثبته گمرکی جهت حمل بار بود اظهار داشت: در بازرسی از این خودرو محموله بزرگی حاوی کیف مسافرتی سه تکه و قاشق و چنگال خارجی قاچاق به ارزش چهار میلیارد ریال کشف شد.
وی خاطرنشان کرد: در این رابطه خودرو توقیف و راننده آن نیز دستگیر و همراه پرونده تشکیل شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

پلمب کارگاه تولید چیپس
اصفهان- خبرگزاری صدا و سیما: رئيس مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان گفت: بازرسان بهداشت محیط این مرکز، با توجه به گزارش مردمی به سامانه شکایات 190 مبنی بر فعالیت غیرمجاز کارگاه تولید چیپس در قسمت جنوب شهر اصفهان، یک واحد تولیدی چیپس و پفک خانگی، غیرمجاز و غیربهداشتی را شناسایی کردند.آیت سهرابی افزود: در این زمینه سه هزار کیلو سیب‌زمینی چیپس و پفک خانگی غیربهداشتی توقیف و محل کارگاه تعطیل و مهر و موم شد.

گرگ‌ها به گله عشایر زدند
کرمانشاه- فارس: مدیر امور عشایر استان کرمانشاه گفت: گرگ‌ها با حمله به دام‌های یکی از عشایر ساکن در بخش سر فیروزآباد شهرستان کرمانشاه، 18 راس دام را دریدند. علی اشرف آزادی افزود: در مجموع 100 میلیون ریال خسارت به این عشایر وارد شده است که آنها را برای جبران خسارت به اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه ارجاع دادیم.
وی خاطرنشان کرد: کرمانشاه در مجموع 14 هزار خانوار عشایری با یک میلیون و 500 هزار راس دام دارد.

سرباز لرزید
زاهدان- فارس: مدیر کل دفتر مدیریت ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: ساعت 11 و 34 دقیقه و 49 ثانیه صبح دیروز زلزله‌ای به قدرت 4/2 ریشتر شهرستان سرباز را لرزاند. غلامرضا اربابی افزود: این زمین‌لرزه تا لحظه مخابره خبر هیچ خسارتی به دنبال نداشته است. به گفته وی زمین‌لرزه سرباز در عمق 22 کیلومتری زمین بوده است.

صاعقه جان 2 کرمانی را گرفت
کرمان- ایسنا: سخنگوی سازمان امداد و نجات کرمان گفت: بر اثر اصابت صاعقه دو تن از هموطنانمان در این استان جان خود را از دست دادند. وی افزود: جانباختگان از اهالی روستاهای جلال‌آباد و جلگه شهرستان ساردونیه استان کرمان بودند.

دستگیری سازنده شیشه
ارومیه- ایسنا: فرمانده انتظامی سردشت گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر در روستای «کانی‌زرد» سردشت، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس شهرستان قرار گرفت. سرهنگ محمدعلی راستگو افزود: با انجام اقدامات نامحسوس مخفیگاه متهم شناسایی و پس از کسب مجوز قضایی، طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد. وی اضافه کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم مقدار یک کیلو و 300 گرم مواد مخدر از نوع شیشه و 599 کیلوگرم پیش‌ساز مواد مخدر صنعتی کشف شد.فرمانده انتظامی سردشت تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

انهدام باند گرگ‌ها
مشهد- خبرگزاری صدا و سیما: جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: 5 فرد شرور که از اعضای باند گرگ‌ها بودند و مرتکب سرقت‌های خشن در مشهد می‌شدند به دام افتادند.
سرهنگ حسین بیدمشکی افزود: سارقان نقاب‌پوش با چاقو و قمه به طعمه‌های خود حمله و خود را گرگ معرفی می‌کردند و با ضرب و شتم و مجروح کردن آنها، اموالشان را سرقت می‌کردند.
جانشین رئیس پلیس خراسان رضوی گفت: متهمان در بازجویی‌های اولیه به 9 فقره سرقت با ایراد ضرب و جرح شهروندان و تخریب شیشه چند خودروی سواری اعتراف کردند.

سقوط مرگبار در کانال آب
دزفول- باشگاه خبرنگاران جوان: یک نوجوان در کانال آبیاری زمین‌های کشاورزی شاه‌ولی دزفول سقوط کرد و جان خود را از دست داد. تیم‌های امدادی برای پیدا کردن جسد این نوجوان همچنان مشغول فعالیت هستند.

توقیف زغال قاچاق در لردگان
فارسان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان لردگان گفت: ماموران این فرماندهی طی عملیات ایست و بازرسی در محور یاسوج- لردگان محدوده خان‌میرزا یک دستگاه کامیون حامل بار را متوقف کردند.
سرهنگ دوم خسرو نجفی افزود: در بازرسی از این کامیون دو تن و 500 کیلو زغال قاچاق به ارزش 200 میلیون ریال کشف و راننده کامیون نیز دستگیر و پس از تکمیل پرونده تحویل مقام قضایی شد.

سرنشینان پراید در آتش سوختند
سرویس شهرستان‌ها: رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان گفت: ماموران پلیس راه «اصفهان- نجف‌آباد» از برخورد یک سواری پراید با کشنده ماک در آزادراه شهید «کاظمی» با خبر و بلافاصله به محل اعزام شدند.
سرهنگ «غلامرضا شهریاری» افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی، سواری پراید دچار آتش‌سوزی شد و راننده و سرنشین آن در شعله‌های آتش سوختند.وی بیان داشت: کارشناسان پلیس راه، علت وقوع این حادثه رانندگی را عدم توجه به جلوی راننده پراید اعلام کردند.