kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰

ورود هلال احمر ایران به فدراسیون بین‌المللی واکنش سریع سوانح

دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ، جمهوری اسلامی ایران را در باب واکنش سریع به سوانح بین‌المللی پذیرفته است.



به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اصغر احمدی در نشست خبری به مناسبت هفته هلال احمر، اظهار داشت: فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ با معیارها و استانداردهای سختی که دارد، تاکنون تنها کشور ژاپن را در آسیا به عنوان نیروی واکنش سریع انتخاب کرده بود که از این پس جمهوری اسلامی ایران را نیز در باب واکنش سریع بین‌المللی در سوانح پذیرفته است.
احمدی در خصوص طرح سلامت یار که به طور رسمی ‌با آغاز هفته هلال احمر آغاز به کار می‌کند، گفت: طرح سلامت یار برای پر کردن خلأ بیماران نیازمند به دریافت خدمات از جمله برخی از بیمارانی که همراهی نداشته و درگیر کهولت سن بوده یا در حالت وخیمی به سر می‌برند می‌باشد و هیچ هزینه‌ای در این خصوص اخذ نخواهیم کرد.
وی تاکید کرد: ما نه می‌خواهیم کادر بیمارستان شویم، نه استخدام و جایگزین پرستار و نه پرونده و اسرار بیمار را چک کنیم چرا که جمعیت هلال احمر هرگز رقیب بازار نبوده بلکه مردمی و در کنار مردم است.
دبیر کل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه روستاهای کشور در شرایط زلزله، سیل و طوفان نسبت به شهرها از حساسیت و خطرپذیری بیشتری برخوردارند، از اجرای طرح خانه‌های هلال با آغاز هفته هلال احمر خبر داد.
وی افزود: برای اینکه در اولین زمان ممکن در کنار حادثه‌دیده حضور داشته باشیم نیازمند نیروی واکنش سریعی هستیم که در سه رده مرکزی، استان و شهرستان به طور شبانه‌روزی شروع به کار خواهند کرد.
احمدی تاکید کرد: نیروهای واکنش سریع از این به بعد هر شب در کشور آماده بوده و اگر حادثه‌ای رخ دهد ابتدا خود ورود پیدا کرده و بعد از آن سایر نیروهای بدنه هلال احمر، نیروی داوطلب و امدادگر وارد خواهند شد تا میزان خسارات و تلفات را کاهش دهیم.