kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۰۴۹
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰

پدرخوانده‌های زورگیر پایتخت دستگیر شدند

اعضای باند پدرخوانده سارقان که با روش‌های مختلف اقدام به سرقت طلا از طلافروشان می‌کردند، در بازجویی‌ها به سرقت 9 کیلوگرم طلا به شیوه خفه‌کنی، پنچری خودرو و تصادف ساختگی اعتراف کردند.



در ادامه اقدامات پلیس آگاهی تهران بزرگ در کنترل نامحسوس مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای، کارآگاهان اداره هجدهم اطلاع پیدا کردند که تعدادی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در زمینه سرقت‌های به عنف به شیوه کیف قاپی و زورگیری با سلاح سرد به تازگی از زندان آزاد و همزمان وقوعات سرقت‌های مشابه به شیوه زاغ‌زنی، پنچری و خفه‌کنی افزایش پیدا کرده است.
با شناسایی پرونده‌ سرقت‌های مشابه در پایگاه‌های مختلف شهر تهران، کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که تمامی مالباختگان در زمان مراجعه به مراکز تجاری محدوده بازار و شعبات بانکی به شیوه زاغ‌زنی شناسایی و در ادامه با تهدید سلاح سرد مورد سرقت و زورگیری قرار گرفتند.
در ادامه رسیدگی به پرونده سرقت‌های طلا و جواهرات کیفی، کارآگاهان با انجام چهره‌نگاری و همچین رویت تصاویر سارقان سابقه دار، 6 سارق حرفه‌ای در زمینه سرقت‌های خشن به ویژه کیف‌قاپی را شناسایی کردند.
بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته محل تردد مالباختگان نیز تعدادی از این مجرمان را در زمان زاغ‌زنی و تعقیب مالباختگان نشان می‌داد،  بررسی سوابق این متهمان نشان داد که آنها دارای سابقه دستگیری از سال 1359 تاکنون بوده و در شهرهای مختلف کشور به ویژه تهران ، زابل، قم، کرج، زرند، پاکدشت و شیراز به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مرتبط با کیف‌قاپی، زورگیری، سرقت مسلحانه، ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو و ایجاد مزاحمت دستگیر و روانه زندان شدند.به گزارش میزان، یکی از متهمان به نام «ع . ش» به عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار و از اعضای سابق باند دیوار چین است که بارها دستگیر و روانه زندان شده است.
با شناسایی این گروه از مجرمان سابقه‌دار که به سرکردگی «ع . ش» سرقت‌های خود را انجام داده بودند، کارآگاهان در اولین مرحله از دستگیری، اقدام به دستگیری سرکرده گروه و سه نفر دیگر کردند.  این متهمان در زمان دستگیری قصد داشتند تا با ایجاد درگیری و استفاده از سلاح سرد اقدام به فرار کنند که هر چهار نفر دستگیر و به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند .
در ادامه و با شناسایی مخفیگاه دو عضو دیگر گروه، آنها نیز در فاز سوم شهر جدید اندیشه و خیابان مجیدیه شمالی دستگیر و به اداره هجدهم پلیس آگاهی منتقل شدند.
سرهنگ کارآگاه داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: در مواجهه حضوری شکات و مالباختگان و متهمان، هر 6 متهم به صورت دقیق مورد شناسایی قرار گرفتند. در ادامه رسیدگی به پرونده متهمان و با توجه به سوابق متعدد آنها در ارتکاب جرایم مختلف مرتبط با سرقت به ویژه انجام سرقت های به عنف و به منظور شناسایی سایر جرایم ارتکابی و همچنین شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهمان از سوی بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران صادر شده است، لذا شکات و مالباختگان در صورت شناسایی تصویر متهمان، برای پیگیری شکایات خود  می‌توانند به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.