kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۰۴۷
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰

خودسوزی یک پناهجوی دیگر در اردوگاه نائورو!

یک زن پناهجوی سومالیایی در اردوگاه پناهجویان در جزیره «نائورو» دست به خودسوزی زد.

 

به گزارش ایسنا، این پناهجوی زن 21 ساله روز دوشنبه در اردوگاه «نیبوک» در جزیره نائورو خود را به آتش کشید.این درحالی است که در اعتراض به شرایط بد و نامطلوب پناهجویان در این اردوگاه‌ها حوادث مشابه دیگری نیز پیش‌تر گزارش شده است.
وزیر مهاجرت استرالیا اعلام کرده که پناهجویان اجازه اقامت در استرالیا را ندارند. خودسوزی این زن جوان که تابعیت سومالیایی دارد، بار دیگر به بحث‌ها پیرامون «شرایط غیرانسانی» در اردوگاه پناهجویان در جزیره نائورو دامن زده است.به گزارش دویچه‌وله، وضعیت جسمی این زن پناهجو وخیم است و درحال حاضر در بیمارستانی در شهر «بریزبن» استرالیا تحت مداوا قرار دارد.
تکرار این حادثه در اردوگاه پناهجویان سبب افزایش انتقادها از «مالکوم ترنبول» نخست‌وزیر استرالیا شده است. استرالیا سیاست سخت‌گیرانه‌ای علیه پناهجویان اعمال می‌کند و اجازه نمی‌دهد که پناهجویان در استرالیا اقامت کنند.این کشور با ایجاد اردوگاه‌های پناهجویی در برخی از جزایر اقیانوس آرام، پناهجویان را در انزوای کامل نگاه می‌دارد و بسیاری از آنها را به کشورهای مبدا تحویل می‌دهد. دولت استرالیا حتی پس از پذیرش پناهجویی آوارگان به آنها اجازه خروج از اردوگاه‌ها را نمی‌دهد. مسئولان استرالیایی آشکارا می‌گویند که این سیاست به منظور ترساندن پناهجویان است.
بنا به گزارش رسانه‌های استرالیا، پناهجوی سومالیایی از سه سال پیش تاکنون در اردوگاه جزیره نائورو به سر می‌برده است. این زن جوان در نوامبر 2015 در یک حادثه با موتورسیکلت مجروح می‌شود و در استرالیا تحت مداوا قرار می‌گیرد. اما پس از بهبودی دوباره به جزیره نائورو بازگردانده می‌شود. خودسوزی تنها دو روز پس از بازگشت این پناهجو به اردوگاه پناهندگان رخ داده است.