kayhan.ir

کد خبر: ۷۳۰۹۹
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
معتکفین با دست پر بازگشتند

رایحه روح پرور مناجات و دعا سوغات ۳ روز خلوت با خدا

مراسم باشکوه و معنوی اعتکاف که از اذان صبح روز پنج شنبه دوم اردیبهشت ماه مصادف با سیزدهم ماه رجب المرجب در 5 هزار و 506 مسجد سراسر کشور آعاز شده بود، همزمان با اذان مغرب روز گذشته به پایان رسید.


مراسم معنوی و باشکوه اعتکاف از اذان صبح روز پنج شنبه دوم اردیبهشت ماه مصادف با سیزدهم ماه رجب المرجب و میلاد با سعادت امام المتقین حضرت امیرالمومنین(ع) و فرارسیدن ایام البیض در مساجد منتخب سراسر کشور از جمله شهرهای قم، مشهد و شیراز آغاز شد و همزمان با اذان مغرب دیروز به پایان رسید.
مراسم معنوی اعتکاف امسال در حالی در 5 هزار و 506 مسجد در سراسر کشور برگزار شد که بیشترین شرکت کنندگان در آن را جوانان، طلاب و دانشجویان تشکیل می‌دادند.
این مراسم در مساجد تهران به ویژه مساجد دانشگاه‌های الزهرا(س)، شاهد، امیر کبیر، تهران، شریف، علم و صنعت، خواجه نصیرالدین طوسی، علوم پزشکی و تربیت مدرس با حضور عاشقانه دانشجویان برگزار شد.
معتکفین در ایام البیض با خدای متعال خلوت کرده، با ذکر و مناجات و دعا به روح خود طهارت و طراوت بخشیده و دل و جان خود را از آلودگی‌ها صیقل می‌دهند.
مومنان معتکف فرصتی دوباره یافتند تا شیرینی مناجات و توبه را بچشند، با حی قادر متعال نجواهای عاشقانه داشته باشند و روح آغشته با رحمت پروردگار را با خود سوغاتی ببرند.
معتکفین در آخرین روز از ایام البیض با انجام اعمال ام داوود، اعتکاف خود را پایان دادند.
تشکیل میزهای اندیشه، حلقه‌های بصیرتی و معرفتی برای پاسخگویی به شبهات، غرفه‌های مشاوره، تغذیه فکری مناسب و مرتبط با موضوع و برگزاری مراسم بدرقه برای مخاطبان در روز پایانی اعتکاف از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای معتکفان بوده است.