kayhan.ir

کد خبر: ۷۲۷۶۰
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱

اخبار کوتاه از فوتبال



مظلومی ابقاء شد، عبداللهی سرپرست
با تصمیم هیئت مدیره باشگاه استقلال فرزاد مجیدی دیگر سرپرست استقلال نیست. جلسه هیئت مدیره باشگاه استقلال دیروز حول محور اتفاقات تمرین استقلال و نتیجه دربی و با حضور پرویز مظلومی برگزار شد. یکی از مباحث مطرح شده در جلسه دیروز هیئت مدیره بحث سرپرستی این تیم بود که در نهایت مدیران باشگاه استقلال تصمیم گرفتند با توجه به اتفاقات رخ داده، فرزاد مجیدی دیگر سرپرست استقلال نباشد و به جای او نصرالله عبداللهی این سمت را عهده‌دار باشد. بهرام افشارزاده سرپرست باشگاه استقلال ضمن تائید این خبر گفت: قرار است عبداللهی از این پس سرپرست استقلال باشد. همچنین پس از شکست سنگین استقلال در دربی، برخی اخبار از احتمال تغییرات در کادر فنی این تیم حکایت داشت اما دیروز اعضای هیئت مدیره استقلال از پرویز مظلومی حمایت کردند و مقرر شد این مربی تا پایان فصل هدایت استقلال را بر عهده داشته باشد.

تاریخ جدید انتخابات فدراسیون فوتبال
عضو هیئت رئیسه فدراسیون فو‌تبا‌ل می‌گوید نامه‌ای به اعضای مجمع این فدراسیون ارسال شده که تاریخ برگزاری انتخابات را نوزدهم اردیبهشت ماه سال جاری تعیین کرده است.فریدون اصفهانیان با اشاره به تاریخ ورود اعضای مجمع برای برگزاری انتخابات فدراسیون فو‌تبا‌ل، اظها‌ر کرد: هجدهم اردیبهشت ماه زمان ورود اعضای مجمع و نوزدهم اردیبهشت ماه زمان برگزاری انتخابات فدراسیون فو‌تبا‌ل است.وی ا‌دا‌مه‌ داد: در حال‌ حاضر قرار است انتخابات با حضور همان سه فرد تایید شده برای تصدی ریاست فدراسیون فو‌تبا‌ل برگزار شود. مهدی تاج، مصطفی آجرلو و عزیز‌الله محمدی سه نامزد نهایی حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال هستند.

فرار قطعی استقلال از خطر کسر امتیاز
تیم فوتبال استقلال با تامین مبلغ بدهی به هافبک برزیلی از خطر کسر امتیاز رهایی پیدا کرد. رودریگو توزی چندی پیش از باشگاه استقلال به دلیل مطالبات 400 هزار دلاری شکایت کرد و حتی نامه تهدید فیفا به باشگاه استقلال در راستای کسر امتیاز هم ارسال شد. در این بین مسئولان باشگاه استقلال در تدارک تهیه پول از طریق مطالباتی که از فدراسیون فوتبال دارند بوده اما بعد از مخالفت فیفا استقلالی‌ها این مبلغ را تهیه کردند. شب گذشته بهرام  افشارزاده به صورت تلفنی با مدیربرنامه‌های توزی گفت‌وگو کرد و مقرر شد این باشگاه مطالبات این بازیکن را با وجود فرصت یک روزه‌ای که در اختیار داشتند به حساب این بازیکن واریز کند البته قرار است رودریگو توزی برای دریافت مطالبات خود با توجه به مشکلات بانکی و یا بسته بودن سوئیفت راهی امارات یا کشور سوئیس شود و مبلغ خود را از نماینده باشگاه استقلال دریافت کند.

آخرین وضعیت متخلفین سربازی از زبان سردار کمالی
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اکثر فوتبالیست‌های متخلف خدمت سربازی شان نیمه اول امسال به پایان می‌رسد و پس از آن می‌توانند در تیم ملی بازی کنند.سردار موسی کمالی در مورد اینکه گفته می‌شود مشکل سربازی فوتبالیست‌ها برای حضور در تیم ملی فوتبال در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی حل شده است، گفت: در رابطه با فوتبالیست‌های متخلف در 2 سال گذشته بحث‌های زیادی شده و ما همچنان اعتقاد داریم که تا پایان خدمت سربازی‌شان حق حضور در تیم ملی را ندارند. وی در مورد اینکه خدمت این بازیکنان چه زمانی به اتمام می‌رسد، گفت: به جز یک نفر که سروش رفیعی است سایر بازیکنان امسال خدمت‌شان به پایان می‌رسد. اکثر آنها هم در نیمه اول خدمت سربازی‌شان تمام خواهد شد و پس از آن می‌توانند در تیم ملی حضور پیدا کنند.سردار کمالی در مورد اینکه کی‌روش می‌گوید چرا این بازیکنان می‌توانند در باشگاه‌های آسیا بازی کنند و برای تیم ملی نه، عنوان کرد: آنها در محل خدمت خود بازی می‌کنند. این بازیکنان زیر نظر تیم‌هایی که ما معرفی کردیم قرار دارند و هر جا که آنها بخواهند باید بازی کنند. این یک چیز واضح است اما نمی‌دانم چرا کی‌روش از آن اطلاعی ندارد.وی در مورد اینکه گفته می‌شود پیروانی با وزارت ورزش جلسه داشته و قول مساعد برای همکاری گرفته است، گفت: وزارت ورزش خودش این افراد را به خاطر تخلف مجازات نکرد حداقل اجازه دهد ما کار خودمان را انجام دهیم. تصمیم‌گیری آنها برای بازی کردن در تیم ملی با نیروهای مسلح است.

فرمول جالب مدیران گسترش فولاد برای ایجاد انگیزه
مسئولان باشگاه گسترش فولاد تبریز فرمولی را برای بازیکنان این تیم در نظر گرفته‌اند که مبالغ قرارداد آنها براساس صعود در جدول رده‌بندی افزایش پیدا می‌کند. براساس فرمولی که مسئولان باشگاه برای بازیکنان در نظر گرفته‌اند، مبلغ قرارداد آنها بعد از رتبه هشتمی، بابت هر رده صعود به جایگاه بالاتر هفت درصد افزایش پیدا خواهد کرد. به‌عنوان مثال اگر گسترش در پایان لیگ در رده پنجم قرار بگیرد، سه رده از رده هشتم صعود کرده‌اند و 21 درصد به قرارداد بازیکنان اضافه خواهد شد. فراز کمالوند، سرمربی گسترش فولاد تبریز این خبر را تأیید کرد.