kayhan.ir

کد خبر: ۷۲۷۵۱
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹
با حضور معاون اول رئیس‌جمهور

بهره برداری از 2 سد در کرمانشاه آغاز شد

دو سد سراب (دایک سراب) گیلانغرب و تنگ حمام قصرشیرین دیروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

کرمانشاه: خبرنگار کیهان:

جهانگیری در هنگام افتتاح سد گیلانغرب بر سرعت بخشیدن به احداث شبکه‌های بین مزارع تاکید کرد.
این سد که در سطح 55 هکتار مساحت دریاچه ساخته شده است، قابلیت تنظیم 34 میلیون متر مکعب آب را در سال دارد.
عملیات احداث سد در سال 84 شروع شده و کل هزینه احداث آن 300 میلیارد ریال بوده است و با آب‌اندازی به شبکه‌های انتقال آب ناحیه چهار در مزارع کشاورزی آغاز شد.
سد تنگ حمام (شهدای گمنام) شهرستان قصرشیرین هم در فاصله 17 کیلومتری قصر شیرین قرار دارد و آب سه هزار و 200 هکتار از اراضی این شهرستان را تامین می‌کند.
این سد که از نوع مخزنی خاکی سنگریزه‌ای با هسته رسی است، توانایی ذخیره 44 میلیون متر مکعب آب در سال را دارد. کار ساخت این پروژه از سال 84 با 620 میلیارد ریال اعتبار توسط شرکت پیمانکار جهاد نصر کرمانشاه آغاز شد.
جهانگیری همچنین با حضور در پاوه از سد داریان این شهرستان بازدید کرده و در جریان آخرین روند اجرایی آن قرار گرفت و سپس یک طرح تولیدی نان صنعتی در کرمانشاه را افتتاح کرد.
بازدید از راه آهن غرب مسیر ملایر به کرمانشاه و کرمانشاه به قصرشیرین از دیگر برنامه‌های جهانگیری در استان کرمانشاه بود.
جهانگیری در این مراسم راه‌اندازی واحدهای راکد و غیرفعال را از اولویت‌های دولت اعلام کرد و افزود: مالکین تمام طرح‌های راکد موظف به پیگیری برای راه‌اندازی مجدد طرح‌های خود هستند.
وی افزود: امسال طرح‌های مهمی در زمینه آب، راه‌آهن، نفت، نیرو کشاورزی اولویت‌بندی شده و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
به گزارش خبرنگار کیهان از کرمانشاه، در سفر یک روزه معاون اول رئیس‌جمهور به کرمانشاه، استانداری اقدام به تهیه لیست 58 نفره خبرنگاران برای پوشش خبری این طرح‌ها کرده و در اختیار تیم حفاظت قرار داد که پس از صدور کارت ورود به مراسم برای خبرنگار کیهان تیم مذکور نام خبرنگار کیهان را از لیست حذف کرد که این امر حتی موجب بهت و حیرت مسئول حراست و کارکنان روابط عمومی استانداری کرمانشاه شد.
این در حالی است که بی‌مهری تیم حفاظت مانع از انجام کار و رسالت خبرنگاری همکارمان
نشد.