kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۴۷۵
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰

سیل پاکستان 75 قربانی گرفت

بارش باران در ایالت خیبرپختونخواه و منطقه گیلگت بلتستان و همچنین کشمیر موجب افزایش قربانیان سیل به 75 نفر شده و آسیب زیادی به مناطق مسکونی وارد کرده است.


به گزارش دیلی پاکستان، با توجه به ادامه بارندگی امکان دارد تعداد قربانیان سیل افزایش پیدا کند این در حالی است که منابع خبری پاکستان از زخمی شدن بیش از 50 نفر بر اثر ادامه سیل خبر دادند.
ریزش سنگ بر اثر ادامه بارندگی، فرو ریختن سقف خانه‌ها و جاری شدن سیل بر اثر افزایش آب رودخانه‌ها علت اصلی بالا رفتن آمار قربانیان شده است.
علاوه بر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخواه مناطقی چون «سوات»، «شانگله» و «چترال» نیز بر اثر ادامه باران دچار خسارت شده‌اند.
بر اثر باران شدید روستاهای منطقه شانگله از جمله یک روستای 30 خانواری به طور کامل به زیر آب رفت این در حالی است که سیل دو پل مهم در این منطقه را تخریب و موجب قطع مسیرهای ارتباطی شد.
ادامه بارندگی روستاهای اطراف پیشاور را به زیر آب برده است و تخریب پل‌«بته تل» موجب شده مردم نتوانند برای کمک با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
بیش از 70 مغازه بازار بزرگ «بته تل» بر اثر سیل از بین رفته این در حالی است که 100 مغازه دچار آسیب جدی شده است.
نیروهای امدادی هنوز نتوانسته‌اند خود را به مناطق سیل‌زده برسانند و مردم به کمک یکدیگر سعی دارند زخمی‌ها و آسیب‌دیدگان را نجات دهند.