kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۲۶۴
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰
پرسپولیس در هفته بیست و چهارم به یک پیروزی دیگر می‌رسد؟!

نبرد استقلال تهران و خوزستان برای ایستادن در صدر جدول

پرونده دیدارهای هفته بیست و چهارم لیگ برتر امروز در شرایطی بسته می‌شود که دو تیم استقلال تهران و خوزستان نبرد حساسی برای ایستادن در صدر جدول خواهند داشت.


سرویس ورزشی-

هفته بیست و چهارم لیگ برتر امروز یکشنبه با برگزاری چهار بازی خاتمه می‌یابد. با وجود اینکه نخستین بازی‌های لیگ برتر در سال جدید روز پنج‌شنبه با دیدار سه تیم آسیایی ایران انجام شد، بدون شک حساس‌ترین بازی‌های این هفته را سه تیم بالانشین جدول انجام می‌دهند. تقابل دو استقلال که اتفاقا با اختلاف یک امتیاز در رتبه‌های اول و دوم هم قرار دارند، داغ‌ترین و شاید تاثیرگذارترین بازی لیگ پانزدهم باشد. هر دو تیم از ابتدای لیگ روند نسبتا با ثباتی را طی کرده‌اند و معمولا صدر جدول بین دو تیم رد و بدل شده است. هر دو تیم نخستین بازی رسمی خود را درسال 95 برگزار می‌کنند. استقلال خوزستان در هفته بیست و چهارم می‌تواند با شکست شاگردان مظلومی به صدر جدول صعود کند و از خطر نزدیکی پرسپولیس به صدر جدول هم فاصله بگیرد. آن‌ها در هفته بیست و سوم که در سال 94 انجام شد، توانستند راه‌آهن را شکست دهند. اما در سوی دیگر این میدان استقلال تهران قرار دارد که نشان داده به سختی صدر جدول را از دست می‌دهد. در هفته‌های گذشته هم تیم‌های دیگر ثابت کرده‌اند که در صورت فرصت‌سوزی شاگردان مظلومی تمایلی به صدرنشینی ندارند. در بازی این هفته بزرگ‌ترین غایب تیم مظلومی مهدی رحمتی، کاپیتان و تاثیرگذارترین بازیکن تیمش است که موجب نگرانی هواداران شده است. روزبه چشمی هم دیگر غایب این تیم است که تا پایان فصل نمی‌تواند برای استقلال بازی کند و باید دید مظلومی چه کسی را جایگزین او می‌کند. این بازی ساعت 18:55 در اهواز برگزار می‌شود.
پرسپولیس- سیاه جامگان
پرسپولیس روی کاغذ کار سختی مقابل تیم چهاردهم جدول ندارد اما تیم‌های فرهاد کاظمی همیشه مقابل تیم‌های بزرگ خوب بازی می‌کنند. سیاه‌جامگان دو باخت متوالی داشته ولی از آخرین باخت این تیم یکسال! گذشته و سیاه‌جامگان قصد دارد در سال 95 شرایط بهتری داشته باشد. از نکات قابل توجه این مسابقه این است که پرسپولیس رده سومی به اندازه سیاه‌جامگان گل خورده و هر دو تیم 24 گل دریافت کرده‌اند. البته سرخپوشان تهرانی 33 گل زده‌اند و قویترین خط حمله لیگ را دارند. آنها دوبرابر سیاه‌جامگان گلزنی کرده‌اند. سرخپوشان در این بازی محسن بنگر و فرشاد احمدزاده را به دلیل محرومیت ندارند. این بازی ساعت 17 در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.
 راه‌آهن- نفت تهران
دیگر بازی این هفته را دو تیم تهرانی برگزار می‌کنند. وضعیت دو تیم کاملا متفاوت است اما هر دو تیم به سه امتیاز این بازی نیاز دارند. راه‌آهن مدت‌هاست که در مسیر سقوط به لیگ یک گام بر می‌دارد و تغییرات پی در پی مربی هم برای آن‌ها مشکل‌گشا نشده است. حتی در روزهای سال جدید هم بازیکنان این تیم به دلیل مشکلات مالی دست به اعتصاب زدند و شاید وضعیتی به مراتب بدتر از استقلال اهواز قعرنشین داشته باشند. نفت تهران با شکست سایپا و ذوب‌آهن شانس رسیدن به رتبه چهارم را دارد. شاگردان علیرضا منصوریان تمرینات خود را به طور مرتب در سال جدید انجام داده‌اند و می‌توانند سه امتیاز راحت را از تیم نه چندان آماده راه‌آهن کسب کنند. این بازی ساعت 17 در ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار می‌شود.
پدیده - استقلال اهواز
پدیده را باید بی‌دغدغه‌ترین تیم لیگ برتر نامید. بی‌دغدغه از نظر کسب سهمیه یا سقوط به لیگ پایین‌تر. آن‌ها در حال حاضر با 30 امتیاز در رتبه یازدهم قرار دارند و پیروزی یا تساوی هم موجب صعود آن‌ها در جدول رده‌بندی می‌شود. استقلال اهواز پس از مدت‌ها ناکامی در کسب پیروزی در آخرین هفته از لیگ برتر که در سال 94 برگزار شد توانستند راه‌آهن را شکست دهند. شاگردان جوان سیاوش بختیاری‌زاده پس از نیم فصل دوم و زیر و رو شدن ترکیب تیم نمایش خوبی در بازی‌های گذشته داشته‌اند و توانسته‌اند تیم‌هایی مانند استقلال تهران و ذوب‌آهن را هم متوقف کنند. این بازی ساعت 16 در ورزشگاه ثامن مشهد برگزار می‌شود.
دیروز و در ادامه بازی‌های هفته بیست‌وچهارم یک دیدار در ورزشگاه غدیر اهواز از ساعت ۱۹ برگزار شد که طی آن تیم‌های فولاد‌خوزستان و صبای‌قم به نتیجه تساوی بدون گل رضایت دادند.