kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۲۵۰
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸

تشرف یک آلمانی به دین اسلام

یک آلمانی ضمن حضور در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به دین مبین اسلام و مذهب تشیع گروید.


به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی حرم حضرت شاهچراغ(ع)، مایکل شک که متولد سال 1966 میلادی است، در دیدار با آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب متولی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) و ادای شهادت به یکتایی خداوند متعال و دلالت بر رسالت پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت به ولایت امیرالمومنین(ع) به دین مبین اسلام و مذهب شیعه اثنی عشری تشرف یافت و نام میکائیل را برای خود انتخاب کرد.
این گزارش حاکی است، آیت‌الله دستغیب در دیدار با این تازه مسلمان گفت: دین اسلام دینی است که برخلاف سایر ادیان دچار تحریف نشده و در طول 14 قرن گذشته اسلام با همه اصالت‌ها و ارزش‌هایش ماندگار مانده است.
وی خطاب به زائر آلمانی گفت: از اینکه اهل تحقیق و مطالعه بوده و هستید و اسلام را نه به صورت تقلیدی تنها، بلکه به صورت تحقیقی و منطقی پذیرفته‌اید بسیار خرسندم و تشرف شما را به اسلام تبریک می‌گویم.
میکائیل، اولین آشنایی‌اش به مذهب تشیع از طریق یکی از بستگان مسلمانش که پزشک و نویسنده کتاب «اسلام، دارویی شفابخش» بود، است.
میکائیل در این دیدار عدم پذیرش بعضی باورها در مسیحیت (همچون تثلیث) و همچنین آشنایی با همسر ایرانی خود و در ادامه سفر معنوی خود به ایران و تحقیق در مورد اسلام را از جمله مواردی عنوان کرد که سبب شد وی تصمیم به تشرف به دین مبین اسلام و مذهب شیعه اثنی‌عشری بگیرد.