kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۵۱۸
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸

حوادث کوتاه از کشور


    3 کشته در واژگونی خودرو
تبریز - خبرگزاری صدا و سیما: واژگونی خودرو سواری پژو پارس در جاده تبریز - صوفیان، 3 کشته و یک مصدوم برجای گذاشت.
رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: در سانحه رانندگی روز چهارشنبه، 3 نفر جان باختند و راننده مصدوم شد.
سرهنگ جواد ناموران، تخطی از سرعت مطمئنه و ناتوانی راننده در کنترل خودرو را علت تصادف اعلام کرد.

انفجار مواد محترقه قربانی گرفت
مهاباد - ایرنا: رئیس شبکه بهداشت و درمان اشنویه دیروز گفت: بر اثر انفجار یک کوله پشتی حاوی مواد محترقه دست‌ساز در یکی از محلات این شهرستان یک جوان 22 ساله جان خود را از دست داد و دوست وی نیز زخمی شد که به علت شدت جراحات وارده ناشی از سوختگی بلافاصله به ارومیه اعزام شد.
ابوبکر افشنگ افزود: در حوادث دیگر ناشی از آتش‌بازی و استفاده از مواد محترقه نیز 11 نفر دچار مصدومیت شدند که یکی از آنها به علت آسیب چشمی و سوختگی به ارومیه اعزام شد.
وی تصریح کرد: بقیه مصدومان نیز به صورت سرپائی مداوا و از بیمارستان مرخص شدند.

توقیف یک میلیون ماده محترقه
رشت - خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی گیلان گفت: ماموران انتظامی یک میلیون و 27 هزار و 648 عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز را در سطح شهرستان رشت کشف و ضبط کردند.
سرتیپ محمدرضا میرحیدری با بیان اینکه در این ارتباط 7 نفر دستگیر شدند افزود: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی تحویل داده شدند.

حادثه رانندگی 2 کشته برجای گذاشت
دزفول - ایرنا: برخورد 2 دستگاه خودروی سواری در دزفول به مرگ 2 نفر منجر شد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: این حادثه ساعت 7 صبح روز چهارشنبه در جاده روستای بنوت بین یک دستگاه خودروی پژو پارس و پراید رخ داد.
فریدون جعفریانفر افزود: در اثر شدت برخورد این 2 خودرو، مادر و پسر بچه 5 ساله در دم جان باختند.
وی تصریح کرد: 2 مصدوم این حادثه که پدر خانواده و دختر بچه 6 ساله‌اش است برای درمان به بیمارستان دزفول منتقل شدند.
چگونگی وقوع این حادثه از سوی پلیس راه اعلام نشده است.

تریاک در کیسه‌‌های برنج
رشت - خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی رشت از کشف بیش از 18 کیلوگرم مواد مخدر تریاک جاساز شده در کیسه‌های برنج در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ رحیم شعبانی در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در یک کارگاه سنگ بلوک‌زنی اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر می‌کند، موضوع را بررسی و با انجام تحقیقات پلیسی این متهم 55 ساله را که اهل و ساکن رشت است شناسایی و دستگیر کردند.

مسمومیت با مواد شوینده
آبیک - فارس: مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبیک گفت: مسمومیت و استنشاق ماده شوینده در این شهر، 5 نفر را روانه بیمارستان کرد.
علی جباری افزود: پس از اطلاع وقوع حادثه ماموران آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبیک در محل حاضر شده و متوجه شدند که 5 نفر از اعضای یک خانواده بر اثر متصاعد شدن ماده شوینده جوهرنمک در منزل و استنشاق آن مسموم شده‌اند که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان ولی‌عصر(عج) منتقل شدند.

کشف 500 هزار ماده آتش‌زا
غرب استان تهران - خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی غرب استان تهران از کشف بیش از 600 هزار انواع مواد محترقه قاچاق و دست‌ساز در شهرستان‌های غرب استان تهران خبر داد.
سرتیپ محسن خانچرلی گفت: ماموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا در غرب استان تهران با اجرای طرح برخورد با خطرآفرینان چهارشنبه‌سوری موفق شدند چندین انبار مواد اولیه ساخت مواد محترقه را شناسایی و کشف کنند.

چرخ گوشت دست زن را بلعید
کاشان - ایرنا:‌ مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت:‌ چرخ گوشت انگشتان دست زن کاشانی را بلعید.
روح‌الله فدایی افزود: با اعلام خبری مبنی بر گیر کردن دست زن جوان 25 ساله داخل چرخ گوشت به سامانه 125 نیروهای  امداد و نجات از ایستگاه 4 به محل حادثه اعزام شدند.
وی ادامه داد: این حادثه در حالی رخ داد که زن جوان به نظافت چرخ گوشت مشغول بوده که ناگهان دستگاه دست وی را تا مچ دست داخل کشید و حادثه‌ساز شد.

کشف 1/5 میلیارد ریال چای
آبادان- ایرنا: فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: مأموران پایگاه دریابانی آبادان روز سه‌شنبه هنگام کنترل شناورهای عبوری در آبراه اروند به یک فروند شناور تجاری که از دبی به مقصد آبادان در حرکت بود مظنون شده و آن را متوقف کردند.
سرتیپ عبدالله نظرپور افزود: مأموران پایگاه دریابانی آبادان در بازرسی از این لنج باری 575 کارتن 16 کیلوگرمی چای معادل 9 هزار و 200 کیلوگرم چای خارجی قاچاق کشف و ضبط کردند.
وی ارزش تقریبی محموله توقیف شده را یک میلیارد و 500 میلیون ریال ذکر و تصریح کرد: برای متهمان دستگیر شده در لنج باری پرونده قضایی تشکیل و برای ادامه مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

عجله بلای جان زوج نوجوان
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان تربت جام گفت: شب سه‌شنبه با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر یک مورد واژگونی خودرو در بلوار جانبازان بلافاصله تیمی از مأموران برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.
سرهنگ علی اصغر مختاری افزود: تصادف یک دستگاه سواری پراید که با سرعت بالا در حرکت بوده و پس از انحراف از مسیر با تیر چراغ برق برخورد و واژگون شده است را تأیید کردند.وی ادامه داد: در این حادثه راننده خودرو (میلاد 16 ساله فاقد گواهینامه) و همسرش (فاطمه) به علت شدت جراحات وارده هنگام انتقال به بیمارستان فوت کردند.

کامیون حامل قاچاق
سرویس شهرستانها: جانشین فرمانده انتظامی زنجان گفت: مأموران پلیس آگاهی این استان موفق شدند یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق را در کیلومتر 20 آزاد راه زنجان- قزوین شناسایی کنند.
سرهنگ مراد جعفری افزود: مأموران با ایجاد ایست و بازرسی در این محور خودرو را متوقف و مورد بازرسی قرار دادند، و در بازرسی از این خودرو 5 تن البسه و کفش خارجی قاچاق را کشف کردند. وی ارزش تقریبی کالای کشف شده را 5 میلیارد ریال اعلام کرد.

قاچاق لاستیک
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی دلیجان گفت: مأموران انتظامی این شهرستان از تردد یک محموله کالای قاچاق در یکی از محورهای مواصلاتی دلیجان مطلع شدند و برنامه‌ریزی لازم برای توقیف خودروها در دستور کار قرار گرفت.سرهنگ علی هاشمی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده، سرانجام خودرو کامیونی در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان شناسایی و توقیف شد.
وی با اشاره به کشف 300 حلقه لاستیک قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در بازرسی خودرو تصریح کرد: محموله قاچاق از استانی جنوبی بارگیری و به مقصد مرکز کشور روانه شد.
هاشمی خاطرنشان کرد: راننده به دلیل عدم ارائه هرگونه مدارک گمرکی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.