kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۵۱۶
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

تمام مدارس در روز شنبه دایر است

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از دایر بودن تمام مقاطع تحصیلی در روز شنبه ۲۲ اسفندماه خبر داد.


اسفندیار چهاربند در گفت‌وگو با فارس در خصوص سوالی پیرامون وضعیت مدارس در روز شنبه 22 اسفند که بین دو روز تعطیل قرار گرفته است، اظهار داشت: تمام مدارس در این روز دایر بوده و هیچ برنامه‌ای برای تعطیلی مدارس نداریم.
گفتنی است، قبل از این در موردی نسبتاً مشابه، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در خصوص تعطیلی مدارس در روز پس از انتخابات به صراحت و قطعیت گفته بود: هیچ مدرسه‌ای در هشتم اسفند حتی مدارسی که شعب اخذ رای هستند، تعطیل نخواهد بود؛ رسماً اعلام کرده‌ایم مدارس روز هشتم اسفند تعطیل نیستند.
هر چند وزیر آموزش و پرورش تلاش کرد تا به دغدغه شهروندان تهرانی با قاطعیت پاسخ بدهد و خیال آنها را درباره تعطیل نبودن شنبه راحت کند، اما تجربه تهرانی‌ها و البته ساکنان کلان شهرها در دوره‌های پیشین انتخابات، خلاف این را نشان داده بود و همین مسئله باعث می‌شد تا آنها همواره پیگیر این موضوع مهم که با خانواده و فرزندانشان ارتباط دارد، باشند.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور هم در این خصوص گفت: ما رضایت کامل داریم که همه مدارس باز باشد و تنها در دو اتاق، شماره آرا صورت بگیرد؛ اما اختیار تعطیلی مدارس را به وزارت آموزش و پرورش واگذار کرده‌ایم.
اما در نهایت مسئولان آموزش و پرورش در چرخش 180 درجه‌ای اعلام کردند: مدارس تهران فردای پس از انتخابات تعطیل است!به اعتقاد بسیاری از کارشناسان رفتار دولت در نحوه اعلام تعطیلی مدارس در روز پس از انتخابات اعتماد مردم را نسبت به انتشار  اخبار مشابه از سوی آموزش و پرورش خدشه‌دار کرده است.