kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۹۷۸
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
3 روز عزای عمومی در خراسان رضوی

پیکر آیت‌الله واعظ طبسی امروز در مشهد تشییع می‌شود

آیت‌الله عباس واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در استان‌های خراسان و تولیت آستان قدس رضوی بامداد جمعه پس از تحمل یک دوره بیماری به ملکوت اعلی پیوست.


آیت الله واعظ طبسی از عصر جمعه 7 اسفندماه و پس از شرکت در انتخابات در منزل خود، به دلیل عارضه تنفسی به بیمارستان امام رضا (ع) مشهد منتقل شد و در بخش آی سی یو اورژانس عدالتیان بستری بود.
در یک هفته گذشته برخی مسئولان کشوری و لشکری از این عالم فقید عیادت کرده بودند.
اعلام 3 روز عزای عمومی در خراسان رضوی
مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی گفت: در پی ارتحال آیت‌الله واعظ طبسی سه روز عزای عمومی در استان خراسان رضوی اعلام شد.
امیر پورمهدی در گفت‌وگو با فارس گفت: در پی ارتحال آیت‌الله واعظ طبسی نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان و تولیت آستان قدس رضوی، مدارس در تمامی مقاطع، ادارات، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و همچنین دانشگاه‌ها، روز شنبه 15 اسفندماه، تعطیل است.
وی تصریح کرد: به مناسبت ارتحال آیت‌الله واعظ طبسی براساس تصمیمات اخذ شده، سه روز عزای عمومی در استان خراسان رضوی اعلام شده است.
گفتنی است مراسم وداع با پیکر آیت‌الله واعظ. ‌طبسی نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان و تولیت آستان قدس رضوی شب گذشته بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه امام رضا (ع) مشهد برگزار شد.
همچنین در پی درگذشت نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان و تولیت آستان قدس رضوی، دروس حوزه علمیه خراسان نیز امروز تعطیل است.
امروز پیکر آیت‌الله واعظ طبسی
 تشییع می‌شود
شورای برنامه‌ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان در پیامی اعلام کرد، پیکر عالم و فقیه مجاهد حضرت آیت‌الله واعظ‌ طبسی امروز شنبه از ساعت 9 صبح و از حسینیه امام رضا(ع) به سمت مضجع منور رضوی تشییع می‌شود.
این شورا همچنین از علما، اساتید، حوزویان و عموم مردم دعوت کرد به پاس یک عمر مجاهدت این عالم فرزانه در این مراسم شرکت کنند.
پیام تسلیت سران قوا و مسئولین
حسن روحانی رئیس جمهور در پیامی رحلت عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی، یار دیرین حضرت امام خمینی(ره) و از پیشتازان نهضت اسلامی را به محضر مقام معظم رهبری، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه، آستان قدس رضوی، مردم متدین خراسان بزرگ و خانواده آن مرحوم تسلیت گفت.
در بخشی از این پیام آمده است:  این روحانی عالی‌مقام، همگام با رهبر معظم انقلاب و نیز همراه شهیدانی چون هاشمی‌نژاد، پرچمداران نهضت اسلامی در دیار خراسان بودند. پس از پیروزی شکوهمند انقلاب نیز، با وجود تهدید و ترور و از دست دادن همسنگرانی در این مسیر نورانی، همچنان با صلابت و عزم راسخ به دفاع از ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی پرداخت.
در این پیام همچنین تصریح شده است: فقدان ایشان ضایعه‌ای بزرگ برای حوزه و کشور محسوب می‌شود. اینجانب این مصیبت را به محضر مقام معظم رهبری، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه، آستان قدس رضوی، مردم شریف و متدین خراسان بزرگ، فرزندان عزیز و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از پروردگار متعال می‌خواهم ایشان را در جوار رحمت واسعه خود با علی بن موسی‌الرضا(ع) محشور فرماید.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی را تسلیت گفت.
در پیام رئیس مجلس آمده است: اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه مولمه و درگذشت این خادم آستان متبرک رضوی به پیشگاه حضرت بقیهًْ‌الله الاعظم (عج) و مقام معظم رهبری،‌ ملت شریف ایران، حوزه‌های علمیه و روحانیت معزز و مردم متدین و ولایتمدار خراسان و بیت مکرم ایشان، امیدوارم در جوار حضرت ثامن‌الائمه (ع) مورد عنایت ویژه و رحمت الهی و ارتقای درجات معنوی قرار گرفته و بدون شک نام آن بزرگوار و جلوه‌های خدمات ایشان در این بارگاه و صحن و سرا تا سال‌ها به یادگار خواهد ماند.
آیت‌الله یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز در پیامی تاکید کرد: اینجانب با اندوه بسیار، ضمن عرض تسلیت ارتحال این عالم مجاهد و خستگی‌ناپذیر به محضر قطب عالم امکان حضرت بقیهًْ الله الاعظم «روحی و ارواح العالمین لمقدمه الفدا»، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری، علما و فضلای حوزه علمیه، مردم شریف و شهیدپرور خراسان و بیت مکرم ایشان برای آن یار دیرین و صدیق امام و رهبری، رحمت واسعه و غفران الهی و برای بازماندگان و علاقه‌مندان ایشان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.
گفتنی است علاوه بر سران قوا و رئیس مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبری، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری، محمد مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و... در پیام‌های جداگانه‌ای این ضایعه را تسلیت گفتند.
گفتنی است مجلس بزرگداشت آیت‌الله واعظ طبسی از سوی رهبر انقلاب امروز شنبه از ساعت 15 الی 17 در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.