kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۹۷۴
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳

جشن اولین سالگرد تأسیس شبکه «افق» برگزار شد(اخبار ادبی و هنری)

مراسم سالگرد افتتاح شبکه افق با حضور مدیران سازمان صدا و سیما، برنامه‌سازان و تهیه‌کنندگان شبکه افق و جمعی از هنرمندان در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.


دكتر سرافراز مدیر رسانه ملی در این مراسم گفت: اين شبكه اكنون به خوبي رشد كرده و اميدواريم اين تكامل همچنان ادامه يابد.
وي افزود: اين شبكه تلاش كرده هميشه در حال رشد و نوآوري باشد.
 وي ضمن ابراز اميدواري براي استفاده شبكه افق از همه قالب‌هاي برنامه‌سازي براي رسيدن به اهداف شبكه گفت: هدف اصلي اين شبكه ترويج گفتمان امام (ره)، انقلاب و رهبري معظم انقلاب و شناساندن اين گفتمان و جا انداختن آن است كه البته انجام اين كار در قالب برنامه تلويزيوني كار بسيار پيچيده‌اي است.
رئيس سازمان صدا و سيما با بيان اين‌كه شبكه افق به دنبال نوآوري است و سعي مي‌كند از قالب‌هاي اثرگذار در برنامه‌سازي بهره گيرد گفت: شبكه افق با اين رويكرد آينده روشني پيش‌رو دارد و اميدوارم ميزان اثرگذاري اين شبكه با اين هدف‌گذاري خاص روز به روز بيش‌تر شود.
دكتر پورحسين، قائم‌مقام معاون سيما در اين مراسم با بيان اين‌كه از عمر اين شبكه يكسال گذشته، اما امروز به اندازه جواني برومند رشد كرده است گفت: نام اين شبكه مؤيد ديدگاه اين شبكه براي ترسيم آينده‌اي روشن است.
وی تأكيد كرد: شبكه افق به دنبال تحقق تمدن نوين اسلامي است و نگاهي جهاني دارد.
در اين مراسم دكتر سرافراز از خانواده مرحوم فرج‌ا... سلحشور، كارگردان فقيد كشورمان و همچنين نادر طالب‌زاده، از برنامه‌سازان شبكه افق قدرداني كرد. قدرداني از خانواده شهدا، ايثارگران و برگزيدگان مسابقه عكس از بخش‌هاي ديگر اين مراسم بود.
حضور جانبار شيميايي با دستگاه اكسيژن و بوسه زدن مجري شبكه افق بر دستان او و روايت مشكلات همسر اين جانباز از حاشيه‌هاي اثرگذار اين مراسم بود.
از یک خانواده که پدر این خانواده یک روحانی جانباز بود و پیش از این مستندی از وی در شبکه افق پخش شده بود نیز در بخش دیگری از مراسم تجلیل به عمل آمد.
در این مراسم همچنین از محمد حسین مهدویان به دلیل کارگردانی نماهنگ «چشم به راه» که با موضوع شهدای غواص ساخته شده بود تجلیل شد.
همچنین با حضور رئیس سازمان صدا و سیما، مدیر شبکه افق و قائم مقام معاون سیمای رسانه ملی از نادر طالب زاده به عنوان حامی معنوی شبکه افق تقدیر شد.
سپس کیک یک سالگی شبکه افق را روی صحنه آوردند و از آرمیتا رضایی نژاد دختر شهید هسته‌ای داریوش رضایی نژاد دعوت شد تا روی سن بیاید و کیک را برش بزند و قرار شد این کیک به آسایشگاه جانبازان ثارالله ولنجک برسد.