kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۶۹
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۴
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

دولت طبق قانون باید بودجه صداوسیما را بپردازد(اخبار ادبی و هنری)

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که هیچ دولتی نباید به صدا و سیما نگاه شخصی، حزبی و گروهی داشته باشد.
حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه هیچ دولتی نباید به صدا و سیما نگاه شخصی، حزبی و گروهی داشته باشد، گفت: صدا و سیما یک نهاد فراقوه‌ای است که همه دولت‌‌ها باید به استقلال آن توجه جدی داشته باشند.
وی افزود: براساس قانون اساسی تعیین رئیس این سازمان به‌ عهده ولی‌فقیه قرار گرفته که این موضوع نشان‌دهنده این است که در آن مقطع نیز نگرانی‌هایی در مورد استقلال صدا و سیما از سوی قانون‌گذار احساس شده است که دولتمردان باید به این بخش از قانون اساسی توجه داشته باشند.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه اظهار داشت: صداوسیما مستقل از سه قوه است، به ‌نحوی که تعیین رئیس آن توسط ولی‌فقیه باعث می‌شود تا خدشه‌ای به استقلال رسانه‌ای و آگاهی‌سازی جامعه وارد نشود و بتواند در تصمیم‌گیری‌‌ها مستقل از قوای سه‌گانه و سایر دستگاه‌‌ها عمل کند.
حجت‌الاسلام طاهری در پایان با بیان اینکه مجلس همواره در بعد نظارتی از صدا و سیما حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: طبیعتاً وظیفه نظارتی مجلس ایجاب می‌کند که همان‌گونه که بودجه این سازمان را تصویب کرده است، بر نحوه تخصیص آن نیز نظارت‌های لازم را داشته باشد.
سالنامه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی رونمایی شد