kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۶۰
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۱
وزیر خارجه یمن:

اطلاعی از دیپلمات ربوده شده ایرانی نداریم

وزیر خارجه یمن اعلام کرد سرویس‌های امنیتی در حال تلاش برای یافتن دیپلمات ربوده شده ایران هستند اما تاکنون هیچ نتیجه ملموسی در این رابطه بدست نیامده است.
به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری نشریه 26 سپتامبر؛ ابوبکر القربی وزیر خارجه یمن مدعی شد: آنچه یمنی‌ها از ایران انتظار دارند این است که آنچه همواره مقامات ایرانی اعلام می‌کنند مبنی بر اینکه ما خواستار حفظ وحدت ملت یمن و تمامیت ارضی این کشور هستیم را در عمل هم نشان دهند.
وی در ادامه سخنانش مدعی شد: ما از ایران انتظار داریم برنامه‌های ضد یمنی خود را که از طریق شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شود، متوقف سازند، همچنین می‌خواهیم تا دولت ایران مانع از دخالت گروه‌های مختلف در امور داخلی یمن شود.
القربی درباره وضع دیپلمات ایرانی گروگان گرفته شده در یمن هم گفت: سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی یمن از این جا و آن‌جا اطلاعاتی را دریافت می‌کنند، اما تاکنون هیچ نتیجه ملموسی در این رابطه به دست نیامده است، چرا که ربایندگان وی را از مکانی به مکان دیگر به صورت پیوسته منتقل می‌کنند. وزیر خارجه یمن در بخش دیگری از سخنانش افزود: ما و طرف ایرانی به طور پیوسته با یکدیگر برای حل این مشکل در تماس هستیم، ما همواره به مقامات ایرانی اطمینان داده‌ایم که در حال بررسی وضع این دیپلمات ربوده شده هستیم و تلاش می‌کنیم در جهت آزادی وی گامی برداریم.
وی در ادامه تاکید کرد: ما به نیروهای امنیتی و نظامی خود تاکید کرده‌ایم برای آزادی وی دست به هیچ اقدام نظامی برنامه‌ریزی نشده نزنند چرا که ممکن است جان این دیپلمات در معرض خطر قرار گیرد.