kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۵۷
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۰
رئیس قوه قضائیه:

اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید در سه قوه مورد تدبیر قرار گیرد

رئیس قوه قضائیه گفت:‌ اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغیه از سوی رهبر معظم انقلاب باید در مجلس، دولت و قوه قضائیه در حد مقدور مورد تدبیر قرار گیرد.

کرمانشاه -  خبرنگار کیهان:
رئیس قوه قضائیه گفت:‌ اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغیه از سوی رهبر معظم انقلاب باید در مجلس، دولت و قوه قضائیه در حد مقدور مورد تدبیر قرار گیرد.
آیت‌الله «صادق آملی لاریجانی» در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه، عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را یک وظیفه عمومی دانست و ابراز امیدواری کرد در اسرع وقت مقدمات اجرایی شدن این سیاست‌ها ترسیم شود.
وی تاکید کرد: اجرایی شدن سیاست‌‌های اقتصاد مقاومتی موجب نشاط در جامعه و اقتدار نظام می‌شود.
آیت‌الله لاریجانی با بیان این که باید با استقلال و با اتکا به نیروهای درونی نظام اقتدار کشور را بالا ببریم، گفت: به‌طور قطع از این طریق به رفاه عمومی نیز دست می‌یابیم.
وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی نظامی معنوی و الهی است همه ما به خاطر داریم که حضرت امام(ره) زمانی که شعارهای انحرافی داده می‌شد فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر نه یک کلمه کمتر.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران بر اصول قانون اساسی استوار است، گفت: در قانون اساسی ارکان معنوی، معنایی و عقیدتی نظام جمهوری اسلامی تصویب شده که نظامی مبتنی بر ایمان، توحید و عدالت است. نظامی که مسئولان آن موظف به ترویج ارزش‌های اخلاقی و الهی هستند.
وی افزود: هیچ مسئولی نباید به فکر قدرت و جمع‌آوری مال باشد چیزی که در این کشور مسئول را مسئول می‌کند خدمت‌رسانی و همنشینی با مردم است.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به این که فاصله مسئولان از مردم بزرگترین مفسده است، خاطرنشان کرد: در این شرایط، باید مدیر و مدبر باشیم و مشکلات کشور را حل کنیم.
رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: رسیدگی به مردم به‌ویژه طبقات پایین یک وظیفه است و در نخستین بند سیاست‌‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب نیز به مسئله اقشار کم‌درآمد و متوسط اشاره شده و همه مسئولان در هر سمتی باید خدمت به مردم را نصب‌العین خود قرار دهند.
آملی لاریجانی خاطرنشان کرد:‌ خوشبختانه دولت جدید با اقتدار و قدرت مشغول به کار شده و خوشحالیم شعار تدبیر و امید را که امیدوارکننده است، مطرح کرده و در عمل نیز باید این‌گونه باشد.
رئیس قوه قضائیه در جمع علما، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات استان کرمانشاه ولایت‌فقیه را محور استقلال کشور خواند و گفت: بر این اساس شخص ولی‌فقیه آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای محور استقلال، استقرار و آرامش کشور است.
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی روز چهارشنبه در این دیدار به مسئولیت روحانیت در تبیین نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: این نظام ارزان به دست نیامده و مجاهدت‌های انسان‌های مجاهد سبب شده تا امروز در این نقطه باشیم.
رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه برای تبیین و دفاع از این نظام باید کمر همت بست، گفت: البته نمی‌گویم یک فرد روحانی باید دولتی باشد بلکه عزتمندی و استقلال روحانیت و حوزه علمیه باید حفظ شود.
آیت‌الله آملی لاریجانی اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ثمره مجاهدت‌های فراوان است و نباید به سادگی از کنار آن عبور کنیم.
وی گفت: امروز دشمنان از هر طرف هجمه می‌کنند و باید شبیخون فرهنگی را که نسل جوان ما را هدف قرار داده، جدی بگیریم.
وی ادامه داد: متاسفانه افرادی سخنانی می‌گویند که احساس می‌شود به نظام بی‌اعتنا هستند، البته ما نمی‌خواهیم نسبت به حاکمیت مداحی صورت گیرد.
رئیس قوه قضائیه، نظام ولی‌فقیه را نظامی نود در دنیا خواند و گفت: باید این نظام را فهمید و ارکان آن را به طور مستدل تبلیغ کنیم.
آیت‌الله آملی لاریجانی به نظام دموکراسی در کشورهای غربی اشاره کرد و افزود: هرچند نظام‌های غربی بر رای اکثریت مردم استوار است اما در درون خود تناقضات زیادی دارد به طوری که اگر اکثریت مردم برخلاف الزامات اخلاقی یا بی‌بند و باری جنسی رای دهند، باید اجرا شود.
وی نظام جمهوری اسلامی ایران را تلفیقی از مردم‌سالاری و دیانت خواند و افزود: این مسئله باید تبیین شود و تبیین مباحث دینی و اعتقادی نظام ما فهم کتاب و سنت را می‌طلبد.
رئیس قوه قضائیه به موضوع اخلاقیت در روحانیت اشاره کرد و گفت: اگر 80 سال در فقه و اصول، فلسفه و کلام سرآمد باشیم اما اخلاق نداشته باشیم به درد دین نمی‌خوریم.
وی تبلیغ دین را دومین وظیفه روحانیت خواند و گفت: دانستن تفسیر، حفظ قرآن و روایات و عرضه آن به مردم از واجبات تبلیغ است و ابزار خاصی را می‌طلبد.
آیت‌الله آملی لاریجانی اضافه کرد: در جهان امروز یک مبلغ نباید فقط به یک روش اکتفا کند بلکه باید روش‌های مختلف را به کار ببندد.