kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۴۸
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۷
رئیس‌کل دادگستری استان خبر داد

مجازات شدید در انتظار متعرضان به محیط‌بانان گلستانی

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: اشد مجازات در انتظار متعرضان به جان محیط‌بانان این استان است.
به گزارش ایرنا، «احمد فاضلیان» روز چهارشنبه اظهار کرد: ایراد صدمه عمدی به وسیله چاقو و تبر، تمرد در برابر مامور دولت در زمان انجام وظیفه و کمک به فرار متهم اصلی از صحنه شکار غیرمجاز، عناوین مجرمانه‌ای است که این افراد مرتکب شده‌اند و بی‌شک اشد مجازات در انتظار آنان خواهد بود.
وی با بیان اینکه در برخورد با متهمان و حمایت از محیط‌بانان، خلاء قانونی وجود ندارد، افزود: مهمترین مشکلی که در این بخش وجود دارد و پیش از این نیز بارها نسبت به آن هشدار داده بودیم تعداد کم محیط‌بانان و قرق‌بانان در مقایسه با سطح مناطق حفاظت شده، اراضی جنگلی و مرتعی است که باید از آن حفاظت کنند.
رئیس شورای حفاظت از اراضی ملی منابع طبیعی و انفال استان گلستان اضافه کرد: اگر می‌خواهیم مراقبت‌های لازم از مناطق حفاظت شده، اراضی جنگلی و مرتعی انجام و از سوءاستفاده متخلفان جلوگیری شود دولت باید اعتبارات و تجهیزات محیط‌زیست و سازمان جنگل‌‌ها و مراتع کشور را تقویت کند.
این مقام ارشد قضایی گلستان همچنین تصریح کرد: محیط‌بانانی که دوره‌های ضابطین قضایی را گذرانده و گواهینامه ضابطین را دارند می‌توانند در چارچوب‌هایی که در قانون برای استفاده از سلاح تعیین کرده است، عمل کنند.
وی اضافه کرد: اگر ضابط قضایی در چارچوب قانون اقدام به استفاده از سلاح کرد چنانچه از این ناحیه خسارتی به دیگران وارد شد با تایید کارشناسان، سازمان متبوع موظف به جبران آن است.
لازم به یادآوری است عصر جمعه دوم اسفند «مهدی مجنی‌پور و محمد تمسکنی» دو تن از محیط‌‌بانان گلستانی هنگام گشت‌زنی در منطقه جنگلی حوالی روستای آهنگر محله با هشت شکارچی غیرمجاز مواجه و توسط آنان با چاقو و تبر مجروح شدند و اکنون در بیمارستان تحت مراقبت پزشکی هستند.