kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۴۶
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۶
در آستانه سال نو صورت گرفت

آماده‌باش اتوبوسرانی در خطوط منتهی به بازار.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از راه‌اندازی خط 6 اتوبوسرانی سریع‌السیر در اتوبان صدر در آینده نزدیک خبر داد.
پیمان سنندجی در گفت‌وگو با مهر گفت: سامانه اتوبوس‌های تندرو بزرگراه امام‌علی(ع) به طول 40 کیلو متر از روز شنبه کارش را با 40 دستگاه اتوبوس از انتهای بلوار ارتش تا ایستگاه مترو جوانمرد قصاب آغاز کرد. در روزهای ابتدایی 7 تا 8 هزار مسافر از این سامانه استفاده کرده‌اند که پیش‌بینی می‌کنیم با رسیدن میزان اتوبوس‌ها به 150 دستگاه، روزانه 250 تا 300 هزار نفر از خط نه اتوبوس‌های تندرو استفاده کنند.
سنندجی از تجهیز ایستگاه‌های بی‌.آر.تی بزرگراه امام علی(ع) به پله برقی خبر داد و افزود: برای انتقال مردم طبقه زیرین به بالا پله برقی پیش‌بینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: 18 ایستگاه این خط یک طرفه می‌باشد و مابقی دو طرفه است.
آماده باش کامل در خطوط منتهی به بازار
وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای ماه پایانی سال و ارائه خدمات ویژه به شهروندان گفت: از ابتدای اسفند خطوط منتهی به بازار، پایانه علم و صنعت، خطوط ویژه و سامانه اتوبوس‌های تندرو را تقویت کردیم. ضمن اینکه خطوط شبانه نیز که از ساعت 22 تا 6 صبح خدمات می‌دهند، تقویت شدند.
سنندجی تاکید کرد: طرح ویژه پنج‌شنبه آخر سال نیز اجرا شده و اتوبوسهایی از میادین اصلی شهر از جمله رسالت، انقلاب، آزادی و امام‌حسین برای جابه‌جایی مردم به سمت مرقد امام راحل وبهشت زهرا(س) در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اعلام راه‌اندازی خط 6 اتوبوس‌های تندرو تاکید کرد: پس از خرید اتوبوس خط 6 اتوبوس‌های تندرو سال آینده در بزرگراه صدر راه‌اندازی می‌شود.
15 اسفند آخرین فرصت
 ثبت‌نام نوسازی مینی‌بوس‌ها
به گفته سنندجی ثبت‌نام طرح نوسازی ناوگان مینی‌بوس‌ها از سه‌شنبه هفته گذشته آغاز شده و تا 15 اسفند ادامه دارد. در حال حاضر نیز 1100 دستگاه مینی‌بوس در پایتخت باید نوسازی شوند.
وی با اعلام اینکه هزینه یک جابه‌جایی در بخش عمومی 1200 تومان است، تصریح کرد: مبلغ دریافتی از شهروندان 150 تومان بوده و خطوط عمومی اصولا درآمدی ندارد.
سنندجی در پایان گفت: نرخ‌های سال 93 هنوز ابلاغ نشده است.