kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۴۳
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۶
خبر خوش دبیر کل دومین کنگره مشترک قلب و عروق

اعزام 99 درصدی بیماران قلبی و عروقی به خارج معکوس شد

دبیر کل کنگره مشترک قلب و عروق ایران از معکوس شدن آمار 99 درصدی اعزام بیماران قلبی به خارج از کشور خبر داد.
مهدی پیغمبری در حاشیه دومین کنگره مشترک قلب و عروق ایران تاکید کرد: پیش از این 99 درصد بیماران قلبی و عروقی برای درمان به خارج از کشور اعزام می‌شدند و در ایران فقط یکسری اعمال ساده پزشکی امکان‌پذیر بود. اما اکنون شرایط کاملاً برعکس شده است.
وی تاکید کرد: امروز به جرات می‌توانم بگویم که بالای 99 درصد از اقدامات درمانی پیشرفته در کشور مهیاست.
پیغمبری خاطرنشان کرد: امروز در بحث بیماری‌های قلبی و عروقی فقط به اندازه ‌انگشتان یک دست اعزام به خارج داریم.
دبیر کل دومین کنگره مشترک قلب و عروق ایران بر اهمیت پیشگیری از امراض قلبی و عروقی گفت: به رغم اهمیت این موضوع متاسفانه هنوز در کشور به صورت جدی به آن پرداخته نمی‌شود.
وی در عین حال گفت: البته پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی کار ساده‌ای نیست و به عوامل بسیاری مربوط می‌شود که از آن جمله می‌توان به بنیه اقتصادی کشور اشاره کرد.
پیغمبری آموزش همگانی را یکی از اولویت‌ها در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی دانست و گفت: در این بخش کارهای خوبی انجام شده است و مردم هم‌اکنون به اطلاعات و دانش خوبی در زمینه عوامل ایجاد کننده بیماری های قلبی دسترسی دارند اما باید کاری کنیم که این دانش به باور تبدیل شود.
وی تاکید کرد: به عنوان مثال هنوز مردم به این باور نرسیده‌اند که باید زمانی را صرف مراقبت از خود کنند و بسیاری هنوز با این بهانه که وقت ندارند، ورزش را در برنامه روزانه خود نمی‌گنجانند.
پیغمبری اضافه کرد: اگر مسئولان و متولیان کشور نیز به این باور برسند که در نهایت مقرون به صرفه‌تر آن است که جای درمان روی پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی سرمایه‌گذاری کنند، بسیار موفق‌تر خواهیم بود.