kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۴۱
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۵

حادثه معدن چشمه پودنه کرمان در مجلس بررسی می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: گروه بررسی دلیل حادثه معدن چشمه‌پودنه کوهبنان تا هفته آینده برای بررسی موضوع به کرمان سفر می‌کند.
«حسین فتاحی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بنا به پیشنهاد کمیسیون صنعت و معدن مجلس این گروه با حضور در این معدن علل بروز حادثه و مشکلات موجود در معادن کرمان را بررسی خواهد کرد.
وی گفت: تاکنون درخواستی مبنی بر پیگیری مسائل و مشکلات زغال‌سنگ کرمان و وصول مطالبات این معادن به کمیسیون صنعت و معدن و همچنین مجمع نمایندگان استان کرمان ارسال نشده است.
او گفت: مجمع نمایندگان کرمان نسبت به رفع مشکل معدنکاران بی‌تفاوت نیست و تمام تلاش خود را به کار خواهد برد.
نماینده مردم شهر بابک در مجلس رعایت نکردن استانداردهای کاری در معادن را از مشکلات فراروی معدنکاران عنوان و بیان کرد: مسئولان معدن و پیمانکاران تا زمانی که از امن بودن فضای کار در معدن یقین پیدا نکرده‌اند نباید کارگران را برای کار وارد این معادن کنند.
وی گفت: استاندار کرمان بر بررسی دلیل انفجار معدن چشمه پودنه و شناسایی عوامل دخیل در این انفجار تاکید دارد.فتاحی با ابراز تاسف از بروز حوادث در معادن افزود: دستگاه‌های نظارتی باید این موضوع را پیگیری کنند.نماینده مجلس ادامه داد: کمیسیون صنایع معادن و مجمع نمایندگان می‌تواند از وزیر مربوطه در مورد حوادث معدن سؤال کند و تذکر بدهد.
وی افزود: قوانین خوبی در زمینه اصول ایمنی معادن وجود دارد که در برخی اوقات رعایت نمی‌شود.
پنجشنبه هفته پیش بر اثر انفجار در معدن چشمه پودنه کوهبنان سه معدنچی جان باختند و شش نفر مجروح از زیر آوار بیرون آورده شدند.