kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۳۹
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۵

احداث 9500 مسجد از محل اعتبارات زکات

معاون مشارکت‌‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: 9 هزار و 500 مسجد در سطح کشور از محل اعتبارات زکات و کمک خیرین، احداث یا مرمت و بازسازی اساسی شده است.
به گزارش ایرنا، سعید ستاری در گفت‌وگو با خبرنگاران در خورموج بوشهر افزود: احداث و بازسازی این مساجد از محل جمع‌آوری زکات و با کمک خیرین و افراد نیکو‌کار، توسط کمیته امداد انجام شده است.
وی همچنین اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از 23 هزار مسجد را در کشور برای کارهای خیرخواهانه سازماندهی کرده‌ایم.
ستاری با اشاره به این که کمیته امداد برای محور بودن مساجد اقدام به راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در سطح مساجد کشور کرده است افزود: تاکنون 400 مرکز نیکوکاری با محوریت مسجد در کشور راه‌اندازی شده است که این مراکز به عنوان پیشخوان اجرای خدمات حمایتی کمیته امداد را برعهده دارند.
همچنین سیدمحمدعلی هاشمی قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی نیز گفت: یک هزار میلیارد تومان اعتبارات سال جاری امداد جذب شده و با استفاده از این منابع و منابع صندوق امداد بیش از 200 هزار شغل تا پایان امسال در کشور ایجاد خواهد شد.
وی افزود: با ایجاد شغل سالانه تعدادی از افراد تحت پوش امداد باید از گردونه حمایت‌های دائم امداد خارج شوند و راهبردی که برای امسال پیش‌بینی کرده بودیم در سال جاری بیش از 120 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در کشور خودکفا شدند.
وی یادآور شد: سالانه بین هزار تا یک هزار و 500 واحد مسکونی از محل کمک‌های خیرین احداث و در اختیار مردم قرار می‌دهیم.