kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۱۸
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۷
سفیر پاکستان در ایران:

نخست وزیر پاکستان به ایران سفر می‌کند

سفیر پاکستان در ایران گفت: «محمد نوازشریف» نخست‌وزیر پاکستان تا دو ماه آینده به تهران سفر می‌کند.
به گزارش ایرنا، «نورمحمد جدمانی» در مشهد به خبرنگاران اظهار کرد: نخست‌وزیر پاکستان در سفر به جمهوری اسلامی ایران، مرقد مطهر حضرت امام‌رضا(ع) در مشهد را نیز زیارت خواهد کرد.
سفیر پاکستان در جمهوری اسلامی ایران گفت: تاریخ دقیق این سفر هنوز مشخص نشده است.
وی با اشاره به علاقه مردم پاکستان به مشهد و اهمیت این شهر اظهار داشت: به همین سبب و به دلیل داشتن اشتراکات غنی فرهنگی و مذهبی بین دو کشور، شهرهای لاهور و مشهد خواهر خوانده شده‌اند.
سفیر پاکستان در ایران همچنین درباره ربوده شدن پنج تن از نیروهای مرزبانی کشورمان و انتقال آنان به پاکستان گفت: تاکنون ردپایی از آنان در مرز پیدا نشده است.
وی با بیان اینکه، ما نیز به اندازه شما نگران هستیم، افزود: در چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته کمیسیون مشترک مرزی بین ایران و پاکستان تشکیل و مقرر شد هر دو طرف برای آزادی افراد ربوده شده گشت مشترک داشته باشند.
جدمانی برای شرکت در آیین برقراری پرواز پاکستان - مشهد به این شهر سفر کرده است.
راه‌اندازی دوباره پروازهای پاکستان - مشهد
پروازهای پاکستان - مشهد عصر سه‌شنبه در آیینی با فرود پرواز لاهور - کویته در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد از سر گرفته شد.
سفیر پاکستان در ایران در این آیین با ابراز خرسندی از برقراری پروازهای پاکستان به مشهد گفت: این امر می‌تواند در گسترش روابط تجاری و بازرگانی بین دو کشور موثر باشد.
«نورمحمد جدمانی» افزود: از سرگیری پروازهای لاهور به مشهد پس از هفت سال نه تنها باعث خشنودی و افزایش ارتباطات زائرین پاکستانی بلکه موجب گسترش ارتباط تجار و صنعتگران دو کشور ایران و پاکستان می‌باشد.
وی اظهار داشت: این پرواز قرار بود در ماه مارس انجام شود که برقراری زودتر از موعد آن نشان از عشق و علاقه مردم و مسئولان پاکستان به جمهوری اسلامی ایران و مشهد مقدس است.
پرواز لاهور - کویته - مشهد و بالعکس از طریق شرکت هواپیمایی بین‌المللی پاکستان (PIA) دو نوبت در هفته و در روزهای شنبه و سه‌شنبه انجام می‌شود.