kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۰۶
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۹

حزب‌الله لبنان برای دفاع از مسجدالاقصی فراخوان داد

حزب‌الله لبنان برای دفاع از مسجدالاقصی در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی فراخوان داد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری المنار، حزب‌الله در واکنش به حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی با صدور بیانیه‌ای از امت اسلامی خواست تا با قدس و مسجدالاقصی اعلام همبستگی کنند.
در این بیانیه آمده است، هجوم صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی تبدیل به یک مسئله عادی شده است که شهرک‌نشینان صهیونیست این جنایت را با حمایت نیروهای اشغالگر انجام می‌دهند و فرزندان فلسطین برای ممانعت از سیطره آنها بر مسجدالاقصی و ممانعت از برافراشته شدن پرچم اشغالگران جانفشانی می‌کنند.
در این بیانیه تاکید شده است تجاوزهای روزافزون صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی در جهت تکمیل کردن پروژه تخریب و یهودی سازی قدس شریف صورت می‌گیرد و دشمن با بهره‌برداری از شرایط سیاسی و تحت پوشش عربی و بین‌المللی اقدامات تروریستی خود علیه سرزمین‌های فلسطینی و اهالی آن را ادامه می‌دهد.
حزب‌الله تصریح کرد، دشمن صهیونیستی به جنایت‌های خود ادامه میدهد، چرا که هیچ‌گاه اهمیتی به افکار عمومی جهان اسلام، عرب و بین‌المللی نمی‌دهد.
حزب‌الله با قدردانی از ملت فلسطین که با دشمن تجاوزگر در محیط مسجدالاقصی مبارزه می‌کند از ملت‌های مسلمان و عرب دعوت کرد تا با راه‌اندازی بزرگترین جنبش همبستگی با ملت فلسطین بر این مسئله تاکید کنند که ملت‌های عربی و مسلمان همچنان قضیه فلسطین، قدس و مسجد الاقصی را مسئله درجه اول و محوری خود تلقی می‌کنند.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز اقشار مختلف ملت فلسطین را به بسیج عمومی برای دفاع از قدس و مسجدالاقصی فرا خواند و رژیم صهیونیستی را مسئول کامل عواقب اقدام نژادپرستانه و افراطی‌گرایانه دانست.
همچنین دولت مصر در واکنش به هجوم تندروها به مسجدالاقصی به تل‌آویو هشدار داد.
قاهره از مقامات اسرائيل خواست تا اقدامات لازم برای کنترل تندروهایی که اخیرا اقدام به حمله به مسجدالاقصی کردند اتخاذ کنند.
اتحادیه عرب نیز روز گذشته برای بررسی تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی تشکیل جلسه داد.کمیته اقتصادی و اجتماعی غرب آسیا در سازمان ملل نیز خواستار تحریم کالاهای شهرک‌های صهیونیست‌نشین توسط کشورهای عربی شد.