kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۰۰
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۸

دولت تایلند برای حل بحران از سازمان ملل کمک خواست

همزمان با ادامه تظاهرات و اعتراضات مخالفان دولت در تایلند، دولت بانکوک از سازمان ملل برای حل بحران کمک خواست.
به گزارش خبرگزاری‌ها، تظاهرکنندگان خواهان کناره‌گیری نخست‌وزیر این کشور هستند. نخست‌وزیر تایلند که دفتر کارش را به مکانی در 150 کیلومتری بانکوک منتقل کرده اما قرار است امروز در دادگاه پاسخگوی اتهام سوءاستفاده از قدرت باشد. تظاهرکنندگان دیروز در مقابل دفتر پلیس سلطنتی تایلند تجمع کرده و ضمن درخواست محاکمه عاملان خشونت‌های اخیر کشور، خواهان بی‌طرفی پلیس در تحقیقات به منظور کشف حقایق این حوادث شدند.
در اعتراضات و خشونت‌های چند روز اخیر تایلند چهار کودک و یک زن کشته شدند. تعداد کشته‌های خشونت‌های تایلند در چهار ماهی که از آغاز تظاهرات و اعتراضات می‌گذرد به 20 نفر رسیده است. بیش از 700 تن هم در این مدت زخمی شده‌اند.
در همین حال سازمان ملل به درخواست دولت بانکوک برای میانجیگری این سازمان در بحران تایلند پاسخ مثبت داد. وزیر امور خارجه تایلند که سمت معاون نخست‌وزیر این کشور را هم عهده‌دار است در تماس تلفنی با بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل برای حل بحران کشورش تقاضای کمک کرد. وی در این تماس تلفنی، دبیر کل سازمان ملل را فرد مناسبی برای یافتن راه حل پایان درگیری‌های تایلند دانست. وزیر خارجه تایلند، دخالت سازمان ملل در بحران‌های اوکراین، سوریه و مصر را خیلی دیر خواند و از بان‌کی‌مون خواست برای میانجیگری فوری در تایلند اقدام کند. دبیر کل سازمان ملل هم با پذیرش میانجیگری در بحران تایلند از آمادگی خود برای پایان دادن به خشونت‌ها در این کشور خبر داد.
ارتش تایلند اعلام کرده است که اگر بحران تایلند به پایان نرسد، کشور سقوط می‌کند و دچار خلأ قدرت می‌شود، در این شرایط برنده و بازنده دیگر معنی ندارد و همه تایلندی‌ها در آتش هرج ‌و مرج خواهند سوخت.