kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۹۷
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۱

کوتاه اقتصادی


* معاون وزیر نفت هند از آمادگی این کشور برای پرداخت 5/1 میلیارد دلار از پول‌های نفت انباشته شده ایران در این کشور در چارچوب توافق هسته‌ای ژنو خبر داد.به گزارش رویترز، ویوک رائه معاون وزیر نفت هند از آمادگی این کشور برای پرداخت 5/1 میلیارد دلار از پول‌های نفت انباشته شده ایران در این کشور در چارچوب توافق هسته‌ای ژنو خبر داد.وی توضیح داد: ما بلافاصله پس از مشخص شدن چگونگی ساز‌ و کار بانکی، آمادگی پرداخت این مبلغ را داریم.
* رئيس اتحادیه قالیشویان نسبت به تبلیغات قالیشویان غیرمجاز هشدار داد و گفت: مردم مراقب واحدهای غیرمجاز که از طریق پخش آگهی در منازل اقدام می‌کنند، باشند.حمید محمدی با بیان این‌که مردم برای اطمینان و اطلاع از قالیشویان مجاز به سایت اینترنتی اتحادیه مراجعه کنند گفت: لیست قالیشویان مجاز در این سایت درج شده است همچنین مردم جهت ارتباط با اتحادیه می‌توانند در روزهای کاری با شماره تلفن 55637062 یا 55803113 تماس بگیرند.وی تصریح کرد: تمام خدماتی که از طریق آگهی روزنامه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود از جمله قالیشویی، دارای نامه کتبی از اتحادیه خود هستند.
* رئيس سازمان امور مالیاتی از افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال 93 به هشت درصد خبر داد و گفت: درآمد وصولی مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری 74 درصد رشد کرده است.
علی عسکری با بیان اینکه مطابق قانون، نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده باید هفت درصد تعیین می‌شد، اظهار داشت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک درصد اضافه شده به این نرخ، برای تامین هزینه‌های بهداشت و درمان مردم است.
* به منظور تنظیم بازار و نظارت بر توزیع کارت تلفن همگانی در سطح استان تهران و البرز از این پس کارت تلفن همگانی و کارت هوشمند IN از طریق امور مشترکین مراکز مخابراتی به متقاضیان واگذار می‌شود.به گزارش روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران، علی عرب معاون اداری، مالی و تدارکاتی شرکت مخابرات استان تهران ضمن اعلام این مطلب گفت: کارت تلفن همگانی و کارت هوشمند IN مورد نیاز شهروندان از این پس در مراکز مخابرات استان تهران و البرز با قیمت مصوب به مشتریان عرضه می‌شود.
* در یازدهمین همایش ملی تعالی سازمانی شرکت تایدواتر ناحیه خوزستان، با کسب شرایط لازم جهت ورود به این جایزه ملی و برآورده کردن الزامات موفق به دریافت گواهی تعهد به تعالی سازمانی در بخش خدمات شد.به گزارش روابط عمومی شرکت تایدواتر خاورمیانه به نقل از ناحیه خوزستان، مسلم مقدم، مدیریت ناحیه خوزستان این شرکت با حضور در یازدهمین همایش ملی تعالی سازمانی، دریافت گواهی تعهد به تعالی سازمانی را آغاز حرکت در مسیر تعالی عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد: با همت و تلاش پرسنل ناحیه و همراهی و حمایت مدیران، در سال‌های آتی ضمن دستیابی به سطوح بالاتر از مزایا و نتایج مدل تعالی در سازمان بهره مند خواهیم گشت.
* با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین با پیش‌شماره‌های 2217، 2218، 2242،2680، الی 2244 و 5540 الی 5543 از امروز حداکثر به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.
* شاخص بورس تهران در معاملات دیروز 302 واحد افت کرد و به کانال 79 هزار واحدی رسید.
شاخص بورس تهران دیروز به روند نزولی خود ادامه داد و تا کانال 79 هزار واحدی عقب‌نشینی کرد؛ به این ترتیب در معاملات دیروز روند نزولی بورس شدت گرفت و دماسنج بازار سرمایه با 301 واحد افت به کانال 79 هزار و 785 واحد رسید.