kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۸۷۸
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
فرمانده ناجا خبر داد

بازداشت ۱۰ تروریست‌ شرور در شرق و غرب کشور

فرمانده نیروی انتظامی از بازداشت حدود ۱۰ نفر از تروریست‌ها و اشرار در مرزهای شرقی و غربی خبر داد.


سردار حسین اشتری در حاشیه همایش معاونین و فرماندهان مرزبانی استان‌های مرزی که دیروز در ستاد فرماندهی مرزبانی ناجا برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: ما در مرزها موضوع ساخت برجک‌ها، پاسگاه‌ها، جاده‌های ارتباطی و انسداد مرزها را داریم که بحمد الله گام‌هایی در این عرصه برداشته شده است که کفایت نمی‌کند و باید با شتاب بیشتری این مسیر را ادامه داد تا شاهد بهبود وضعیت مرزی و افزایش کشفیات باشیم.
فرمانده ناجا ادامه داد: ما نیازهای خود را در برنامه ششم توسعه و بودجه سال 95 به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دولت ارائه کردیم و امیدواریم با پشتیبانی و انسداد مرزها از نظر فیزیکی و انسانی در سال‌‌های آینده شاهد تقویت مرزها و انسداد کامل مرزی باشیم.
سردار اشتری با اشاره به وجود 8 هزار و 755 کیلومتر مرز خشکی، دریایی و رودخانه‌ای گفت: اکنون تمام مرزها تحت نظر مراجع نظامی و انتظامی یعنی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی هستند.
وی گفت: اکنون بخش‌هایی از مرز مسدود نشده است و یا تجهیزات کامل نیست ولی مرزبانی و نیروهای نظامی انتظامی در آن مناطق حضور دارند و امنیت برقرار است.
سردار اشتری در خصوص اختصاص و ارائه بودجه مصوب سال 94 به نیروی انتظامی گفت: از آنجا که هنوز سال به پایان نرسیده است نمی‌توان گفت که بودجه و اختصاص آن به ناجا و مرزبانی محقق می‌شود یا خیر اما به ما قول دادند که در چند روز آینده بخش‌هایی از مطالبات ما پرداخت شود.
وی در خصوص بودجه سال 95 نیروی انتظامی نیز گفت: مشکل اساسی ما این است که تخصیص‌های ناجا و به خصوص مرزبانی از پایه ضعیف است که این موضوع را به مجلس،‌ معاون اول رئیس جمهور و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز اعلام کردیم که باید اعتبار بطور کلی افزایش پیدا کند و اگر این درخواست ما محقق شود با حمایت ستاد کل نیروهای مسلح بخشی از مشکلات ما مرتفع خواهد شد.
فرمانده ناجا در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات نیروی انتظامی برای راهپیمایی 22 بهمن گفت: نیروی انتظامی برای برقراری هرچه باشکوه‌تر این راهپیمایی آمادگی کامل دارد و امیدواریم شاهد حضور پرشور مردم در این راهپیمایی باشیم.
وی در خصوص نفوذ تروریست‌ها به کشور نیز گفت: تحرکاتی در ماه‌های گذشته از سوی گروه‌های ضد انقلاب و اشرار را شاهد بودیم که مرزبانان در خارج از مرزها با آنان درگیر شدند و اجازه ورود به آنها ندادند و توانستند حدود 10 نفر از آنها را در مرزهای شرقی و غربی بازداشت کنند.
وی درخصوص وضعیت صیادان بوشهری نیز گفت: اطلاعات دقیقی در این زمینه نداریم اما نیروی انتظامی مراجع امنیتی و اطلاعاتی و همچنین وزارت امور خارجه درحال پیگیری صحت و سقم این موضوع هستند.
فرمانده ناجا در پاسخ به سوالی در خصوص کشفیات ناجا نیز گفت: در مناطقی که انسداد مرزی داریم کشفیات در محل ورود به مرز کشف می‌شود و آنجا که اقدامات کنترلی کمتر است این کشفیات در پاسگاه‌های داخل کشور کشف و ضبط می‌شود.
به گزارش فارس، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی نیز در حاشیه این همایش به خبرنگاران گفت: در دهه گذشته توجه دولتمردان به مرزها بیش از گذشته معطوف شده و مرزبانی شکل پیدا کرده است و در این همایش فاز اول کنترل کل مرزها از ستاد فرماندهی مرزبانی کشور افتتاح شد.
سردار قاسم رضایی افزود: همچنین سیستمی را افتتاح کردیم که براساس آن می‌توان در دریا امدادرسانی کرد یعنی شناورهای صیادی و دریانوردی زیر 50 تن را تجهیز کردیم که قابل مدیریت و امدادرسانی هستند.
وی گفت: در این طرح امدادرسانی 120 فروند شناور سازمانی و 50 فروند شناور مردمی سازماندهی شدند تا در هر بخش از دریا دچار مشکل شدند به آنها امدادرسانی شود که امیدواریم این عدد 50 شناور مردمی را به رقم 30 هزار شناور برسانیم.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی افزود: ما با 15 کشور مرز مشترک در خشکی داریم که می‌تواند برای ما فرصتی باشد و در مقابل چنانچه از این فرصت خوب استفاده نکنیم مشکل‌ساز خواهد شد.
وی تأکید کرد: امروز از تهران بخش اعظم مرزها را در کنترل داریم و اشراف ما کامل است و اتفاقی در مرز نمی‌افتد که مرکز از آن بی‌اطلاع باشد.
سردار رضایی خاطرنشان کرد: در 5/1 سال گذشته اتفاقات مثبتی در مرزبانی روی داده که از جمله می‌توان به ارتقای تعاملات مرزی با کشورهای همسایه اشاره کرد. چنانچه در 1600 کیلومتر مرز مشترک با عراق اقدامات مشترک مرزی انجام می‌دهیم و نمونه عملیات اربعین امام حسین (ع) بود که بدون کوچکترین مشکلی انجام شد.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: در مرز افغانستان نیز از 5/1 سال گذشته بیش از پنج نشست با طرف افغانستانی برگزار کردیم و مرزهای مشترک به صورت مشترک مدیریت می‌شود و بر همین اساس ورود اتباع افغانستانی غیرمجاز و مواد مخدر به حداقل رسیده است.
وی تأکید کرد: البته در برخی مرزها همچون مرز پاکستان همچنان مشکل داریم و از دولتمردان پاکستان انتظار می‌رود مشابه سایر کشورها به مرزهای مشترک خود با ما توجه کنند و پاسخگو باشند و این به هیچ وجه قابل قبول نیست که اشرار و تروریست‌ها در آن سوی مرزها استراحت کرده و خود را تجهیز کنند و سپس هر موقع که خواستند وارد مرزهای جمهوری اسلامی شوند.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در خصوص کشفیات نیز گفت: امسال در تمام موضوعات افزایش کشفیات داشته‌ایم و در 10 ماهه گذشته بیش از 60 تن مواد مخدر در مرزهای شرقی کشف شده است. ضمن اینکه درگیری‌ها افزایش پیدا کرده و دستگیری‌ها نیز به طریق اولی افزایش یافته است.
وی در خصوص شهدای مرزبان نیز گفت: غیراز شهدای ابتدای سال در وقایع سومار و سیستان و بلوچستان دیگر شهیدی نداشتیم و چند مورد مجروحیت وجود داشت در حالی که دستگیری‌ها 44 درصد افزایش یافته است.
سردار رضایی گفت: در کشفیات دارو، کالاهای لوکس و کالاهای استراتژیک نظیر برنج و شکر بیش از 60 تن افزایش کشف داشتیم که در برخی 30 درصد و در برخی 170 درصد بوده است.
وی گفت: مرزبانان ما در برخی مناطق سه ماه سال را در دو تا سه متر برف سر می‌کنند و برخی دیگر سه ماه سال را در مناطقی با گرمای بیش از 50 درجه می‌گذرانند؛ یعنی مرزبانان ما اختلاف 80 درجه‌ای دما را تحمل می‌کنند که این شایسته قدردانی است.فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در خصوص فاصله داعش با مرزهای کشور نیز گفت: فاصله آنقدر زیاد است که هیچ نگرانی وجود ندارد و با هماهنگی عراق و افغانستان ما هیچ‌گونه احساس تهدیدی نداریم و آنها جرأت نزدیک شدن به مرزها را ندارند.