kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۷۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
برشی کوتاه از جنایات آمریکا

«پرواز 655» منتشر شد

مؤسسه کیهان، «پنجاه و نهمین» جلد از مجموعه کتاب‌های «نیمه پنهان» را منتشر کرد.


«دفتر پژوهش‌های کیهان» در جدیدترین اثر خود به منظور ترسیم چهره شیطانی ایالات متحده آمریکا به سراغ ماجرای انهدام هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکا رفته و در قالب داستانی مستند این فاجعه هولناک را روایت می‌کند. نویسنده در این اثر سانحه سقوط هواپیما را مبتنی بر اظهارات شاهدان عینی، مقامات آمریکایی و اسناد منتشر شده آمریکا پس از گذشت بیش از بیست و پنج سال از این سانحه بازسازی کرده است. این کتاب که با نام «پرواز ۶۵۵» روانه کتابفروشی‌ها شده، پنجاه و نهمین جلد از مجموعه کتاب‌های «نیمه‌پنهان» است. در قسمتی از کتاب «پرواز655» که به شهدای این فاجعه تقدیم شده، آمده است:
«تنها چند ثانیه طول کشید تا یک فروند هواپیمای ایرباس مدل A300 بر فراز آبهای خلیج فارس تکه‌تکه شود. دو موشک زمین به هوای هدایت شونده از ناو وینسنس، ۲۹۰ مسافر و خدمه پرواز IR655 را مظلومانه به قتل رساندند و ناخدا «ویل راجرز» سرمست از فرمان شلیک، پایان عملیات را به خدمه ناو جنگی‌اش  تبریک می‌گفت. امروز اما تصویر اجساد متلاشی شده مسافران ایرباس بر روی آبهای خلیج فارس در ۱۲تیرماه۱۳۶۷ قابی تمام‌عیار از یک جنایت بیادماندنی است. فاجعه‌ای که توسط جنایتکارترین دولت قرن به وقوع پیوست تا ننگ کشتار ۶۶ کودک آن پرواز بر پیشانی کاخ سفید بنشیند.»
کتاب «پرواز 655» در قطع رقعی شامل 390 صفحه است که به دوستداران کتاب عرضه می‌شود. در قسمت پایانی این کتاب بخش مجزایی به تصاویر و اسناد انهدام هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکا اختصاص یافته است. گفتنی است این کتاب هم اکنون به صورت پاورقی در صفحه 6 روزنامه کیهان به چاپ می‌رسد. علاقه‌مندان برای تهیه کتاب می‌توانند به کتابفروشی کیهان مقابل در اصلی دانشگاه تهران مراجعه کنند و یا از طریق تلفن‌های 33110201 و یا نمابر 33917075 تماس برقرار
نمایند.