kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۷۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵

حوادث کوتاه از کشور


    زمین‌لرزه قم را لرزاند
قم - خبرنگار کیهان: مدیرکل بحران قم گفت: روز یکشنبه 19 زمین لرزه بخش جعفریه را در این استان به لرزه در آورد.
محسن اروجی افزود: نخستین زلزله ساعت 7 و 30 دقیقه این منطقه را به لرزه درآورد و شدیدترین زلزله به بزرگی 4 درجه ریشتر در ساعت 7 و 52 دقیقه صبح در عمق 12 کیلومتری زمین رخ داد.
وی ادامه داد: زمین لرزه خسارت جانی و مالی نداشته است.

حبس و شلاق برای سارق 8 نارنج
ساری - خبرنگار کیهان: با حکم قاضی باقرزاده رئیس شعبه 101 دادگاه کیفری 2 شهرستان ساری یک سارق با سابقه به جرم سرقت 8 عدد نارنج به یک سال حبس و 20 ضربه شلاق تعزیری محکوم شد.
پلیس با دستور قضایی پس از تحقیقات میدانی و محلی و اثبات رفتار این فرد بازنشسته وی را به اتهام سرقت دستگیر کرد.
سارق با اعتراف به سرقت 8 عدد نارنج و حسب نارضایتی اهالی روستا و هم‌محلی‌هایش و رضایت ندادن شاکی پرونده بر اساس حکم قاضی دادگاه طبق قانون تعزیرات به تحمل یک سال زندان و 20 ضربه شلاق تعزیری و باز گرداندن 8 عدد نارنج به مالباخته محکوم شد.

مرگ 7 نفر در تصادف رانندگی
مشهد - فارس: به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی، شب یکشنبه در ساعت 8:25 حادثه تصادفی در محور مشهد سرخس اعلام شد که امدادگران ونجاتگران پست امداد و نجات جاده‌ای آب روان بلافاصله با یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه در 25 کیلومتری محور مشهد - سرخس اعزام شدند.
در این سانحه دو دستگاه سواری 405 به علت لغزندگی جاده با یکدیگر برخورد کردند که در اثر آن 9 نفر دچار حادثه شدند که در این میان 7 نفر از آنان شامل یک زن و 6 مرد جان خود را از دست دادند و 2 نوجوان مصدوم و به مرکز درمانی اعزام شدند.

نوجوان 17 ساله قربانی گاز گرفتگی
تبریز - خبرنگار کیهان: گاز منوکسید کربن، باعث فوت یک دختر 17 ساله، در حمام منزل مسکونی، در «توانیر» تبریز شد.
این حادثه، عصر روز شنبه اتفاق افتاد و اقدامات  برای نجات جان این دختر بی‌نتیجه بود.

دستگیری کلاهبردار 15 میلیارد ریالی در قزوین
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: فردی که به قصد راه‌اندازی کارخانه سیمان سبز از افراد سالمند و خیر کلاهبرداری می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.سرتیپ «مهدی محمودی» اظهار داشت: به دنبال مراجعه فردی به پلیس آگاهی استان قزوین و اعلام شکایت از یک کلاهبردار در تحقیقات فنی صورت گرفته توسط ماموران پلیس آگاهی مشخص شد، فردی به نام «ح- غ» 52 ساله با معرفی خود به عنوان موسس کارخانه سیمان سبز برای حمایت از کودکان بی‌سرپرست و خیابانی با سوء‌استفاده از افراد خیر و سالمند، اقدام به کلاهبرداری می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در این خصوص متهم شناسایی و دستگیر شد تصریح کرد: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد متهم دارای پرونده مفتوح با موضوعات جعل و کلاهبرداری است.
این مقام ارشد انتظامی افزود: متهم در این پرونده با وعده تاسیس کارخانه سیمان سبز از یک خیر وجه نقد و خیر دیگر نیز زمینی به متراژ دو هزار و 700 متر مربع و در مجموع مبلغ 15 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده که با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

برخورد مرگبار 2 وانت
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر گفت: صبح روز شنبه برخورد 2 دستگاه خودرو وانت پیکان در محور کاشان - ریوش مرگ رانندگان 2 خودرو را رقم زد.
سرهنگ ابوالقاسم باقری افزود: کارشناسان علت برخورد رخ به رخ این 2 خودرو را انحراف به چپ یکی از خودروها اعلام کردند.

دستگیری سارق فضای مجازی
اصفهان - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: پس از شکایت یکی از شهروندان مبنی بر انتقال غیرمجاز پول از حساب‌های بانکی او توسط فردی ناشناس رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان و کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.
سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی افزود: پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحقیقات توسط گروه عملیاتی این پلیس آغاز و پس از جمع‌آوری اسناد و مدارک الکترونیکی متهم شناسایی و دستگیر شد

انهدام باند سرقت مسلحانه
زاهدان - فارس: در پی وقوع چند فقره سرقت و زورگیری توسط راکبان یک دستگاه موتورسیکلت رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس چابهار قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان چابهار با اعلام این خبر گفت: ماموران با تحقیقات پلیسی سرکرده باند سرقت و یکی از همدستانش را شناسایی و دستگیر کردند.
محمدرضا کاظمی افزود: متهمان به 20 فقره سرقت اعتراف کردند و تلاش برای دستگیری سایر متهمان ادامه دارد.

توقیف پراید حامل هروئین
خرم‌آباد - فارس: فرمانده انتظامی بروجرد گفت: ماموران مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در پی کسب خبری مبنی بر ورود یک دستگاه پراید حامل مواد افیونی به این شهرستان، بلافاصله با همکاری پلیس پاوا و هماهنگی با مقام قضایی وارد عمل شدند.
علیرضا دلیری افزود: ماموران با اجرای تور ایست بازرسی در ورودی شهرستان مستقر شدند و با مشاهده پراید بلافاصله آن را توقیف کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی از خودرو توقیفی، یک کیلوگرم هروئین کشف و ضبط و راننده متخلف نیز دستگیر شد.
فرمانده انتظامی بروجرد خاطرنشان کرد: در بازجویی‌های به عمل آمده سوداگر مرگ به جرم خود با همدستی دو نفر اعتراف کرد. هر دو شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.

کشف البسه قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس آگاهی استان همدان گفت: ماموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محور فرعی «فرسفج به سید شهاب» به یک دستگاه خودرو کامیون بنز که با یک دستگاه خودرو پژو 405 اسکورت می‌شد، مشکوک شدند.
سرهنگ رضا زارعی افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن، انواع لباس خارجی فاقد مجوز قانونی و گمرکی کشف کردند.
وی ادامه داد: ارزش تقریبی اموال کشف شده، حدود 5 میلیارد ریال است که پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان تویسرکان، ارسال شد.

درگیری با قاچاقچیان در قلعه‌گنج
قلعه‌گنج - خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی شهر قلعه‌گنج گفت: ماموران نیروی انتظامی این شهرستان در یک درگیری مسلحانه، مانع از انتقال 445 کیلوگرم مواد مخدر از مرزهای شرقی به استان‌های مرکزی کشور شدند.
سرهنگ علی پرنگ افزود: این درگیری در محور چاه دادخدا به قلعه‌گنج روی داد و یک ساعت طول کشید.
وی ادامه داد: در این درگیری 11 کیلوگرم هروئین، 358 کیلوگرم حشیش و 76 کیلوگرم تریاک به همراه یک دستگاه خودرو کشف و ضبط و یکی از قاچاقچیان مسلح نیز دستگیر شد.